طرز تهیه کیک زبرا

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک زبرا یا همان کیک دو رنگ آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک زبرا یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه در سراسر جهان است که به دلیل اینکه در طرح های دو یا سه رنگ تهیه می شود با نام زبرا که در انگلیسی به معنی گور خر است شناخته می شود. راه راه‌های شکلاتی این کیک باعث متفاوت شدنش با سایر کیک‌های خانگی می‌شود. برای مشاهده آموزش کامل کیک زبرا در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک زبرا

مواد لازم برای تهیه کیک زبرا

تخم مرغ ۴عدد
شکر ۱پیمانه
شیر ۱پیمانه
روغن مایع ۱پیمانه
آرد سفید الک شده ۲ و ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۳ قلشق چایخوری
پودر کاکائو ۲قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک زبرا

طرز تهیه

ابتدا تخم مرغ، شکر و وانیل را به مدت ۷ دقیقه با هم مخلوط می کنیم تا مایعی کرمی و کشدار بدست بیاید. سپس روغن و شیر را به مواد افزوده و به میزانی که مواد کاملا یکدست شوند مخلوط می کنیم.

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و روی مواد کیک الک می کنیم و به آهستگی مخلوط می کنیم تا مایه کیک ما آماده شود.

در این مرحله مواد را به دو قسمت تقسیم می کنیم و نیم آن را داخل کاسه ای دیگر می ریزیم و پودر کاکائو را به یکی از کاسه ها افزوده خوب مخلوط می کنیم تا خمیری شکلاتی رنگ بدست بیاید.

حالا داخل تابه کیک را چرب کرده و آرد پاشی می کنیم و بعد از مایع کرم رنگ یک ملاقه مرکز تابه ریخته و بعد یک ملاقه از خمیر شکلاتی مرکز خمیر قبلی می ریزیم این کار را تا اتمام خمیر ها ادامه می دهیم.

کیک زبرا را به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه در فر گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد می پزیم. بعد از گذشت این زمان با خلال چوبی تست می کنیم اگر خمیر به خلال چوبی نچسبید، از فر خارج کنید. نوش جان.