کیک تازه خانگی

کیک و چای عصرانه لذ ت‌بخش‌ ترین انتخاب برای ساختن یک عصر دل‌ چسب پاییزی است. حتی می‌توانید تکه‌ای از این کیک خانگی را برای وعده صبحانه کنار بگذارید؛ و پس از بیدار شدن از خواب یک کیک خوشمزه اسفنجی را نوش جان کنید.

برای اینکه بتوانید کیک خانگی خوشمزه را هر روز در یخچال منزلتان داشته باشید چند راه پیش رویتان وجود دارد. راه اول این است که با خرید کیک و شیرینی از قنادی‌های سطح شهر خودتان را به انواع کیک‌های جذاب مهمان کنید؛ اما در صورتی که به پخت کیک و شیرینی علاقه‌مند هستید، راه دوم تهیه کیک و شیرینی در خانه است. با تهیه کیک خانگی شانس این را دارید که انواع کیک‌های خوشمزه را طبق دستورالعمل خودتان آماده و سرو کنید.

کیک های خوشمزه طعم دار

خرید کیک و شیرینی به جای پخت کیک

برای خرید کیک و شیرینی باید ابتدا نام شیرینی فروشی‌هایی که در اطراف محل زندگی‌تان هستند را لیست کنید. سپس منوی این شیرینی فروشی‌ها را بررسی کرده و خرید کیک و شیرینی را انجام دهید. حتی اگر وقتتان برای تهیه کیک کم است؛ و می‌خواهید همین حالا یک تکه کیک خوشمزه را به همراه خانواده‌تان نوش جان کنید، با کمک اینترنت می‌توانید انواع کیک و شیرینی‌های خوشمزه را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزلتان تحویل بگیرید.

«سفارش از معتبرترین شیرینی فروشی های سطح شهر»

مواد اولیه کیک ساده خانگی

در صورتی که تصمیم گرفته‌اید خودتان کیک‌ های خوشمزه و لذیذتان را آماده کنید، لازم است که ابتدا مواد اولیه‌ ای که برای کیک دلخواهتان لازم است را تهیه کنید. پایه و اساس کلیه کیک‌ها و شیرینی‌های خانگی آرد، وانیل، بکینگ پودر، کره یا روغن، شیر و شکر است. با توجه به سلیقه شخصی می‌توانید از شکلات، تکه‌های میوه و… نیز در کیک‌های خانگی‌تان استفاده کنید و طعم جدیدی را برای کیک ساده خودتان بسازید.

میزان موادی که برای انواع کیک‌های خانگی استفاده می‌شود با توجه به تعداد نفرات متغیر است. به عنوان مثال برای یک کیک ساده ۴ نفره به ۳ عدد تخم‌مرغ، ۲٫۵ لیوان آرد، ۱ لیوان شیر، ۱ لیوان شکر، ۱/۲ پیمانه روغن مایع یا یک قالب کره ۱۰۰ گرمی و یک قاشق مرباخوری وانیل و بکینگ پودر نیاز دارید.

چگونه کیک تازه خانگی درست کنیم؟

دستور پخت کیک ساده خانگی

برای پخت کیک ساده خانگی لازم است که سفیده و زرده تخم‌مرغ را جدا کرده و آن‌ها را به اندازه‌ای هم بزنید تا کرم‌رنگ شوند و کف کنند. سپس کره آب شده در دمای محیط یا روغن را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کرده و به آرامی مواد را ترکیب کنید. بعد از آن شکر، وانیل و بکینگ پودر را به مواد اولیه کیک اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید.

در قدم بعدی باید آرد الک شده را به کیک اضافه کرده و مواد را خوب ترکیب کنید. سپس کیک را در قالب چرب شده ریخته و ۳۰ دقیقه در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه بپزید. بعد از اطمینان از تکمیل مراحل پخت کیک و آماده شدن آن، روی کیک را با خامه، شکلات و میوه‌های دلخواهتان تزیین کرده و کیک خوشمزه پخته شده را سرو کنید.

چگونه کیک تازه خانگی درست کنیم؟

ترفندهای تهیه کیک ساده خانگی

ترفندهایی که برای خوشمزه‌تر شدن کیک خانگی وجود دارد را هر سر آشپزی نمی‌گوید؛ اما در این بخش قصد داریم این رازها را برای آماده کردن بهترین کیک خانگی عمرتان با شما در میان بگذاریم.

  • از زیاد هم زدن کیک پرهیز کنید. چون هر چقدر مواد زیاد هم بخورد پف کیک می‌خوابد. همچنین موقع ترکیب مواد نباید همزن استفاده کنید تا مواد له نشوند. با کمک یک قاشق چوبی و کمی صبر می‌توانید مواد اولیه کیک را خوب ترکیب کرده و آن‌ها را برای پخت آماده کنید.
  • کیک را بلافاصله بعد از پخت از فر خارج نکنید و برش نزنید. بعد از خاموش کردن فر کمی به کیک زمان بدهید تا خنک شده و راحت‌تر از قالب خارج شود.
  • برای پخت کیک‌های خانگی می‌توانید از روغن جامد نیز استفاده کنید.
  • اضافه کردن کمی زعفران به کیک هم می‌تواند یک راهکار برای خوشمزه‌تر شدن آن باشد.

و در انتها…

برای پخت هر کیکی باید ابتدا دستورالعمل‌های مختلف را ببینید، سپس بهترین دستورالعمل را برای پخت اولین کیک عمرتان انتخاب کنید. اگر اهل آشپزی نیستید و نگران خراب شدن کیک و باقی ماندن خاطره بد از پخت کیک در ذهنتان هستید، سفارش آنلاین کیک این امکان را برایتان فراهم کرده که با کمترین زحمت انواع شیرینی‌های خوشمزه را تهیه کنید.