کیک خیس شکلاتی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک خیس شکلاتی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک خیس از جمله کیک هایی است که طرفداران زیادی دارد. این کیک دارای بافت لطیفی است و رطوبت موجود در آن دلچسبی و حس خوب خوردن این کیک را دو چندان می کند. کیک خیس در انواع مختلفی درست می شود و یکی از خوشمزه ترین انواع آن که از محبوبیت خاصی برخوردار است کیک خیس شکلاتی است. این کیک از شکر، شیر، تخم مرغ، پودر کاکائو، و آرد تهیه می شود و سسی دارد که هم در داخل آن و هم برای تزئین کیک مورد استفاده قرار می گیرد.کیک خیس شکلاتی

مواد لازم

  • آرد سفید قنادی: ۲ لیوان
  • شکر: ۱ لیوان
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • روغن مایع: نصف پیمانه
  • پودر کاکائو: ۴ قاشق غذاخوری
  • شیر به دمای محیط رسیده: ۱ لیوان
  • وانیل شکری: ۱ قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی

  • شیر: ۱ پیمانه
  • شکلات: ۱۵۰ گرم
  • خامه صبحانه: ۲۰۰ میلی گرم

کیک خیس شکلاتی

طرز تهیه سس شکلاتی

ابتدا خامه را به همراه شیر داخل یک ظرف می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم و خوب مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. مخلوط شیر و خامه باید تا حدی روی حرارت بماند که کاملا گرم شود.

پس از اینکه شیر و خامه به خوبی گرم شد (نجوشد) آنرا از روی حرارت بر می داریم و شکلات را اضافه می کنیم. به سلیقه خود می توانید از شکلات شیرین یا تلخ استفاده کنید.

خواندن
طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی (چاکلت لاوا کیک)

حالا شکلات را به خوبی با شیر و خامه مخلوط می کنیم تا به طور کامل ذوب شود. هم زدن این سس را باید تا جایی ادامه دهیم که سس شکلاتی کاملا صاف و یکدست شود و هیچ اثری از خرده های شکلات در آن باقی نماند.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر داخل یک کاسه جادار می ریزیم و با دور تند همزن چند دقیقه می زنیم تا حجم تخم مرغ ها دو برابر شود و پف کنند. در ادامه روغن مایع را اضافه کرده و با تخم مرغ ها به خوبی مخلوط می کنیم.

پس از روغن مایع، شیر را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا با مواد یکدست شود. حالا آرد را به همراه بکینگ پودر، پودر وانیل و پودر کاکائو داخل یک ظرف جداگانه مخلوط می کنیم و دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند.

در ادامه آرد را کم کم به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به شکل دورانی مخلوط می کنیم تا مایه کیک شکل بگیرد. مایه کیک را نیاز نیست بی دلیل مخلوط کنید فقط در حدی مخلوط کنید که مایه یکدست شود.

حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب مخصوص کیک را یا با روغن چرب می کنیم یا با کاغذ روغنی داخل قالب کیک را پوشش می دهیم. حالا مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و روی آنرا صاف می کنیم.

برای پخت کیک، قالب را به مدت حدودا ۴۰ دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا آماده شود. پس از ۴۰ دقیقه با یک خلال دندان داخل کیک فرو می کنیم، اگر چیزی از مایه کیک به خلال دندان نچسبید، کیک ما آماده است و باد از فر خارج شود.

خواندن
طرز تهیه شیرینی تاتلی بابا ترکیه ای ساده و خوشمزه

اجازه می دهیم کیک خنک شود سپس سس را به صورت ولرم به کیک اضافه می کنیم و ۲ ساعت صبر می کنیم تا سس به وارد بافت کیک شود. نکته مهم در مورد اضافه کردن سس این است که اگر زمان اضافه کردن سس، کیک داغ باشد کیک شما خمیر خواهد شد.