طرز تهیه خوراک لوبیا

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

خوراک لوبیا چیتی یکی از انواع غذاهای ساده و مقوی است. خوراک لوبیا چیتی یک ایده مناسب برای آشپزی شام زمستانی و تابستانی و یک صبحانه انگلیسی خوشمزه است که کوچک و بزرگ دست رد به سینه آن نمی‌زند. خوراک لوبیا چیتی را هم با قارچ و هم بدون قارچ درست می کنند همچنین می توانید آنرا با مواد متنوعی نیز درست کنید. در ادامه طرز تهیه این غذای ساده و خوشمزه را بخوانید.

طرز تهیه خوراک لوبیا

مواد لازم

  • لوبیا چیتی ۲ پیمانه
  • روغن زیتون ۲ ق غ
  • کره ۵۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غ
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • گلپر و نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه
  • عصاره گوشت ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه

طرز تهیه خوراک لوبیا

طرز تهیه خوراک لوبیا

برای تهیه خوراک لوبیا چیتی ساده ابتدا لوبیا چیتی را از شب قبل درون یک کاسه آب می ریزیم و در صورت امکان هر چند ساعت یک بار آب درون کاسه را عوض می کنیم تا نفخ لوبیا به طور کامل گرفته شود.

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کره و روغن زیتون داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا شیشه ای شود.

خواندن
طرز تهیه تباهگ ، غذای سنتی بلوچستان

حالا سیر را رنده می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را یک دقیقه دیگر تفت می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی سرخ می کنیم.

پس از اینکه رب گوجه فرنگی خوشرنگ شد، لوبیا چیتی را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه ۲ لیوان آب جوش را به همراه عصاره گوشت به قابلمه اضافه می کنیم و مواد درون قابلمه را با هم ترکیب می کنیم.

حالا مقدار فلفل سیاه و نمک اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا لوبیا به مدت یک تا یک ساعت و ۳۰ دقیقه بپزد.

اگر تمایل داشته باشیم لعاب خوراک بیشتر شود می توانیم از آرد گندم نیز استفاده کنیم.

برای این منظور آرد را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن داخل یک تابه کوچک تفت می دهیم تا آرد کمی سرخ شود، سپس به خوراک اضافه می کنیم. در پایان پس از اینکه خوراک آماده شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان سرو می کنیم.