طرز تهیه کوکو دو رنگ

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کوکو دو رنگ، یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاها را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از غذاهای راحت و آسان که تهیه آن زمان کمی می برد، کوکو است. انواع بسیار زیادی کوکو در لیست غذاهای ایرانی از جمله کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی، کوکو اسفناج، کوکو کدو، کوکو مرغ و… وجود دارد. این غذا را می توان همیشه با کمترین مواد و در دسترس ترین آنها، با توجه به ذائقه و سلیقه خود درست کرد.

کوکوی دو رنگ یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی است که به صورت ترکیبی تهیه می شود. این کوکو ترکیبی از کوکو سیب زمینی و کوکو سبزی است و به دلیل ظاهر متفاوت برای مهمانی های شما بسیار مناسب است. در ادامه طرز تهیه کوکو دو رنگ ساده و خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کوکو دو رنگ
طرز تهیه کوکو دو رنگ

مواد لازم

  • سیب زمینی ۳ عدد
  • سبزی کوکویی ۵۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۶ عدد
  • پیاز کوچک ۲ عدد
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو دو رنگ

برای تهیه کوکوی دو رنگ خوشمزه و مخصوص ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم، سپس می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه سیب زمینی رنده شده را به خوبی با دست فشار می دهیم تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود.

خواندن
طرز تهیه خورش الو بخارا مجلسی و جا افتاده

حالا سیب زمینی را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، در ادامه ۱ عدد پیاز را نیز رنده می کنیم و بدون گرفتن آبش به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه ۳ عدد تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

در این مرحله به سراغ آماده کردن مایه کوکو سبزی می رویم. برای این منظور سبزی کوکویی را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز باقیمانده را رنده می کنیم و به کاسه حاوی سبزی اضافه می کنیم.

در این مرحله ۳ عدد تخم مرغ باقیمانده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه مواد کوکو سبزی اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

توجه داشته باشید که باید از تابه ای استفاده کنیم که با حجم مواد متناسب باشد، پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، مایه کوکو سیب زمینی را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم یک سمت آن به خوبی خودش را بگیرد و کمی سرخ شود.

پس از اینکه کوکوی سیب زمینی خودش را گرفت، مایه کوکو سبزی را روی مواد کوکو سیب زمینی به صورت یکدست پخش می کنیم و صبر می کنیم تا کوکوی سبزی هم خودش را بگیرد و کوکو سیب زمینی هم به خوبی سرخ شود.

خواندن
طرز تهیه نان فطیر محلی و خوشمزه به چند روش متفاوت

در این مرحله یک بشقاب روی درب تابه قرار می دهیم و آنرا بر می گردانیم. سپس کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و کوکو را به صورت برعکس داخل تابه قرار می دهیم تا سمت کوکو سبزی هم به خوبی سرخ شود. (همچنین می توانید مواد را روی هم قرار ندهید بلکه مانند قطعات برش خورده کیک، یک قسمت را از مواد کوکو سیب زمینی و قسمت بعدی را از مایه کوکو سبزی بریزید. این کار کاملا سلیقه ای است).

طرز تهیه کوکو دو رنگ
طرز تهیه کوکو دو رنگ

پس از اینکه دو سمت کوکو به خوبی سرخ شد کوکوی دو رنگ ما آماده است. آن را در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به صورت دلخواه برش می زنیم. در پایان مقداری خیارشور و گوجه خرد می کنیم و به همراه کوکوها سرو می کنیم.

نکات پخت

  • در صورت تمایل می توانید ۱ حبه سیر، ۲ قاشق غذاخوری زرشک و گردو نیز به مواد کوکو سبزی اضافه کنید.
  • در صورت شل بودن مایه کوکو سبزی ۱ قاشق غذاخوری آرد سفید به آن اضافه کنید.
  • کوکو سیب زمینی نیازی به آرد ندارد ولی حتما سیب زمینی ها را نیم پز کنید تا کوکو وا نرود.
  • برای زیباتر شدن کوکو سیب زمینی می توانید مقدار کمی زعفران دم کرده به مایه آن آن اضافه کنید.
  • اگر دوست دارید کوکو سبزی شما پف بیشتری داشته باشد کمی بیکینگ پودر به آن اضافه کنید.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

خواندن
طرز تهیه آش دندونی ، از آش های اصیل ایرانی

به این مقاله امتیاز دهید