طرز تهیه کوکو پیازچه

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کوکو پیازچه خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کوکو پیازچه از خوشمزه ترین و خوش عطر ترین کوکوهاست که طعم فوق العاده ای دارد و خیلی سریع و راحت تهیه میشود. در میان انواع کوکوهای مختلفی که در کشور ما معروف هستند، کوکو پیازچه هم مانند کوکو سبزی، کوکو مرغ، کوکو سیب زمینی و بسیاری دیگر پرطرفدار است. پیازچه دارای مقادیر بالایی ویتامین C می باشد از سرطان پیشگیری می کند، فشار خون را تنظیم می کند، عفونت های قارچی را درمان می کند. در ادامه همراه ما باشید تا با دو روش طرز تهیه کوکو پیازچه بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه کوکو پیازچه

مواد لازم

  • پیازچه ۴۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه

ابتدا پیازچه ها را تمیز پاک می کنیم و می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن کاملا خارج شود سپس روی تخته آشپزخانه به شکل حلقه های ریز خرد می کنیم و در تابه ای روغن میریزیم و روی حرارت کم صبر می کنیم تا روغن کمی داغ شود.

پیازچه ها را داخل تابه می ریزیم و کمی نمک اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی نرم شوند و سپس در بشقابی می ریزیم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

تخم مرغ ها را جداگانه در یک کاسه بزرگ می شکنیم و به آن نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه میکنیم و با همزن خوب هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. سپس پیازچه های تفت داده را اضافه میکنیم و آرد سفید را نیز کم کم می افزاییم و پیاپی هم می زنیم. اگر آرد را به یکباره به مواد اضافه کنیم به احتمال زیاد گوله گوله خواهد شد.

خواندن
طرز تهیه کرایی مرغ ، غذای معروف و خوشمزه بلوچی

تابه را روی حرارت کم میگذاریم و روغن داخل آن میریزیم و صبر می کنیم تا روغن به مرور داغ شود. سپس مقداری از مایع کوکو پیازچه را بر میداریم و گرد میکنیم و بعد کف دست تخت میکنیم وبه هر فرمی دوست داریم حالت می دهیم و در تابه قرار می دهیم و صبر می کنیم تا سرخ شود سپس آن ها را بر میگردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

در آخر کوکو پیازچه را در دیس یا بشقابی می گذاریم و با گوجه فرنگی و خیار شور تزئین می کنیم.نوش جان

طرز تهیه کوکو پیازچه با سیب زمینی

مواد لازم

  • سیب زمینی ۲ عدد بزرگ
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پیازچه ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • آرد ۱ قاشق سوپخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه

برای تهیه کوکوی پیازچه خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۲ پیمانه آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند.

در این مرحله پس از اینکه سیب زمینی ها پختند، آنها را زیر آب سرد گرفته و پوست می گیریم، سپس با رنده ریز رنده کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازچه ها را به صورت نگینی خرد کرده و اضافه می کنیم.

حالا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافی آنرا به طور کامل گرفته، سپس پیاز رنده شده را به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

خواندن
طرز تهیه سوپ کدو سبز خوشمزه و لذیذ

مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در صورتی که مایه کوکو شل بود، آرد را اضافه کرده و ترکیب می کنیم تا مایه کوکو کاملا یکدست و منسجم شود. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه صبر می کنیم روغن به خوبی داغ شود، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر میداریم.

حالا مایه کوکو را به صورت گرد شکل می دهیم، سپس با کف دست تخت کرده و درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود.

در مرحله پایانی پس از اینکه کوکوها آماده شدند، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در نهایت کوکو پیازچه را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان

 

طرز تهیه کوکو پیازچه