طرز تهیه کوکو باقلا

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کوکو باقلا ، یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاهای محبوب شمالی را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از غذاهای راحت و آسان که تهیه آن زمان کمی می برد، کوکو است. انواع بسیار زیادی کوکو در لیست غذاهای ایرانی از جمله کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی، کوکو اسفناج، کوکو کدو، کوکو مرغ و… وجود دارد. این غذا را می توان همیشه با کمترین مواد و در دسترس ترین آنها، با توجه به ذائقه و سلیقه خود درست کرد.

کوکو باقلا سبز، یکی از انواع کوکو است که شاید نام آن را کمتر شنیده باشید. از خواص مهم باقالی می توان به بهبود عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد. کلسیم و پتاسیم موجود در باقالی از پوکی استخوان جلوگیری می کند. همچنین باقلا سرشار از فیبر است. در ادامه طرز تهیه کوکو باقلا مقوی و خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کوکو باقلا
طرز تهیه کوکو باقلا

مواد لازم

  • باقالی پاک شده ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • شوید ۳ قاشق غذاخوری
  • آرد ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو باقلا سبز

ابتدا باقالی ها را پاک کنید و بشویید. سپس به همراه کمی آب داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا باقالی ها پخته و نرم شوند، وقتی نرم شدند آنها را داخل میکسر یا غذاساز یا با کمک گوشتکوب دستی داخل ظرفی خوب له یا میکس کنید تا یکدست شود. (اگر دوست دارید باقلاها در کوکو دیده شود می توانید آنها را میکس نکنید).

خواندن
طرز تهیه سوپ قارچ رستورانی خوشمزه و مجلسی

پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز کنید و یا داخل غذاساز ریخته و پوره کنید. سیب زمینی را نیز پوست گرفته و رنده ریز بزنید، سیر را نیز پوست گرفته و پوره کنید. (می توانید تمام آنها را با هم داخل غذاسساز ریخته و میکس  کنید یا اینکه جداگانه رنده کنید و با هم مخلوط کنید).

همه مواد پوره شده و ریز شده را به همراه باقالی داخل طرفی بریزید، تخم مرغ ها، ادویه ها، آرد و شوید را نیز به آنها اضافه کنید و با قاشق هم بزنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

داخل تابه با گنجایش مناسب مقداری روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود سپس مایه کوکو را داخل تابه خوب پخش کنید و صبر کنید تا یک طرف آن پخته و سرخ شود سپس طرف دیگر را نیز سرخ کنید. (می توانید هم به اندازه کف دست از مواد بردارید و کوکوها را یکی یکی سرخ کنید). کوکو باقلا خوشمزه شما آماده است.

طرز تهیه کوکو باقلا
طرز تهیه کوکو باقلا

نکات پخت

  1. اگر بخواهید برای تهیه این کوکو از باقالی خشک استفاده کنید باید حداقل  ۴ ساعت در آب گرم قرار دهید.
  2. افزودن سیب زمینی اختیاری می باشد ولی باعث انسجام کوکو می شود.
  3. به دلخواه می توانید کوکوی باقالی را داخل فر در دمای ۱۷۵ درجه تهیه کنید.
  4. باقلا سبز انواع مختلفی دارد که بهترین نوع آن، باقلای کوچک کاشان است.
  5. اگر طعم و مزه ترش دوست دارید کمی گرد لیمو به مواد کوکو اضافه کنید.
  6. می توانید علاوه بر شوید از انواع سبزی های معطر به دلخواه به کوکوی خود اضافه کنید.
  7. برخی ترکیب شوید، تره و جعفری را برای مواد این کوکو در نظر می گیرند.
خواندن
طرز تهیه سوپ عدس خوشمزه و مقوی

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: