طرز تهیه کوکو گوشت

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کوکو گوشت، یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاهای محبوب سفره ایرانیان را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از غذاهای راحت و آسان که تهیه آن زمان کمی می برد، کوکو است. انواع بسیار زیادی کوکو در لیست غذاهای ایرانی از جمله کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی، کوکو اسفناج، کوکو کدو، کوکو مرغ و… وجود دارد. این غذا را می توان همیشه با کمترین مواد و در دسترس ترین آنها، با توجه به ذائقه و سلیقه خود درست کرد.

کوکو گوشت، یکی از لذیذترین انواع کوکو است. کوکوی گوشت یکی از غذاهایی است که می توانید آنرا به عنوان یک شام مجلسی تهیه و سرو کنید و روش تهیه آن بسیار راحت است. شما به دلخواه می توانید به کوکو گوشت سیب زمینی، قارچ یا هر مواد دلخواه دیگر اضافه کنید. در ادامه ما طرز تهیه کوکو گوشت ساده و مجلسی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کوکو گوشت

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز درشت ۱ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز را پوست گرفته، با رنده نرم رنده کرده و آب آن را بگیرید. پیاز را در ظرفی بریزید و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا پیاز و گوشت چرخ کرده با هم مخلوط شوند.

خواندن
طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه و مجلسی

سپس نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کرده و به وسیله قاشق خوب هم بزنید تا طعم مواد یکسان شود. سپس تخم مرغ ها را بشکنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند.

حالا درون تابه مقداری روغن بریزید و بر روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس مواد آماده شده را درون تابه بریزید و پهن کنید و شعله را کم کنید تا کوکو گوشت خوب بپزد. (می توانید مواد را یکدست داخل تابه بریزید و یا به اندازه های کوچک با دست بردارید و اطراف آن را فرم دهید و در تابه بگدارید).

وقتی با حرارت کم یک طرف آن سرخ و پخته شد، کوکو را داخل تابه برش بزنید و برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر آن نیز به خوبی سرخ شود. وقتی کوکو پخته شد آن را درون دیس بچینید و به وسیله کاهو، گوجه، زیتون و خیارشور اطراف آن را تزئین و سرو کنید.

طرز تهیه کوکو گوشت
طرز تهیه کوکو گوشت

کوکو گوشت و سیب زمینی

اگر می خواهید کوکو گوشت و سیب زمینی تهیه کنید باید ۱ عدد سیب زمینی به لیست مواد لازم بالا اضافه کنید.  برای تهیه این کوکو باید سیب زمینی را نیز رنده کنید و با مواد گوشت و پیاز مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس بقیه مراحل را مانند روش اول ادامه دهید.

کوکو گوشت و قارچ

برای تهیه این کوکوی خوشمزه با قارچ ابتدا قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند و آب اضافی شان به طور کامل گرفته شود، سپس پس از اینکه به طور کامل خنک شدند به مایه کوکو اضافه می کنیم.

خواندن
طرز تهیه کلمبا ، غذای اصیل جنوبی

نکات پخت

  • می توانید برای طعم بهتر به دلخواه مقداری پودر سیر نیز به موادتان اضافه کنید.
  • برای عطر و طعم بهتر می توانید مقداری زعفران دم کرده به مواد کوکو اضافه کنید.
  • به دلخواه می توانید مقداری سبزی معطر نیز به مواد کوکو اضافه کنید.
  • شما در تهیه این کوکو می توانید از انواع ادویه ها دلخواهتان نیز استفاده کنید.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: