طرز تهیه کوکو اسفناج پنیری

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کوکو اسفناج پنیری ، یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاهای محبوب ایرانی ها را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از غذاهای راحت و آسان که تهیه آن زمان کمی می برد، کوکو است. انواع بسیار زیادی کوکو در لیست غذاهای ایرانی از جمله کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی، کوکو اسفناج، کوکو کدو، کوکو گوشت و… وجود دارد. این غذا را می توان همیشه با کمترین مواد و در دسترس ترین آنها، با توجه به ذائقه و سلیقه خود درست کرد. کوکو یکی از غذاهایی است که می توانید آنرا به عنوان یک شام یا ناهار سبک و فوری تهیه و سرو کنید.

کوکو اسفناج پنیری ، یکی از لذیذترین انواع کوکو است که به دلیل طعم بی نظیر پنیر طرفدار زیادی دارد. علاوه بر ساده و راحت بودن تهیه این غذا، اسفناج به عنوان ماده اصلی آن خواص بسیار مفیدی برای بدن دارد و سرشار از ویتامین های گروه A و آهن است. این کوکو در فر تهیه می‌شود و تنها کمی روغن برای پخت آن کافی است. در ادامه طرز تهیه کوکو اسفناج پنیری را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه کوکو اسفناج پنیری
طرز تهیه کوکو اسفناج پنیری

مواد لازم

  • بیبی اسفناج ۱ پیمانه
  • پیازچه خرد شده ۳ عدد
  • جعفری خرد شده ۱/۴ پیمانه
  • سیر ریز خرد شده ۱ حبه
  • پنیر فتا ۱/۴ پیمانه
  • تخم مرغ ۸ عدد
  • ماست یونانی ۱/۴ پیمانه
  • گوجه‌فرنگی خشک‌شده ۴ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
خواندن
طرز تهیه کوکو گوشت مجلسی خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه

– دمای فر را روی ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. تخم مرغ‌ها را به همراه ماست، نمک و فلفل بزنید و کنار بگذارید.

– یک تابه مناسب فر انتخاب کنید و روغن زیتون را در آن بریزید. تابه را روی حرارت قرار دهید و پیازچه خردشده را به آن اضافه کنید. پیازچه‌ها را برای ۵ دقیقه تفت بدهید تا نرم شوند. سپس سیر و اسفناج را به آن اضافه کنید و برای ۳ دقیقه دیگر بپزید تا آب اسفناج کشیده شود و از روی حرارت بردارید.

– مخلوط ماست و تخم مرغ را روی تابه بریزید، نیازی نیست آن را هم بزنید. نیمی از گوجه خشک‌شده و پنیر فتا خردشده را نیز روی آن پخش کنید. تابه را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در فر قرار دهید. پس از بستن تخم مرغ آن را بیرون بیاورید، باقی‌مانده گوجه خشک و پنیر را روی آن بریزید و سرو کنید.

طرز تهیه کوکو اسفناج پنیری
طرز تهیه کوکو اسفناج پنیری

کوکو اسفناج با پنیر موزارلا

اگر عاشق طعم پنیر فتا هستید حتما روش قبل را امتحان کنید، اما اگر به پنیر موزارلا علاقه دارید می توانید این نوع کوکو اسفناج را درست کنید. پنیر موزارلا تازه را خرد کرده و همراه با پنیر چدار رنده شده (یا هر پنیر پیتزای دلخواه) به سایر مواد که قبلا هم گفته شده اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. مواد را در یک سینی لبه‌دار مناسب که کفش را چرب کرده‌اید بریزید و برای ۴۵ دقیقه در فر بگذارید. سپس شعله روی فر را روشن کنید و ۱۰ دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید. این کوکوی خوشمزه، باید آرام آرام در دمای ملایم فر مغز پخت و برشته شود.

خواندن
طرز تهیه شیر برنج شکلاتی ساده و خوشمزه

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: