طرز تهیه کوکو کدو سبز

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کوکو کدو سبز ، یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاهای محبوب ایرانی ها را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از غذاهای راحت و آسان که تهیه آن زمان کمی می برد، کوکو است. این غذا را می توان همیشه با کمترین مواد با توجه به ذائقه و سلیقه خود درست کرد و به عنوان یک شام یا ناهار سبک و فوری سرو کرد.

کوکوی کدو سبز یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که علاوه بر طعم عالی می تواند در رژیم های لاغری هم قرار گیرد. این کوکوی خوشمزه به دلیل اینکه حاوی کدو سبز می باشد، دارای کالری کمتری نسبت به دیگر کوکوها می باشد و می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. در ادامه طرز تهیه کوکو کدو سبز مخصوص را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کوکو کدو سبز
طرز تهیه کوکو کدو سبز

مواد لازم

  • کدو سبز ۳ عدد
  • پیازچه ۳ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۱ قاشق غذاخوری
  • آویشن مقدار کمی
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه کوکوی مجلسی ابتدا کدوها را به خوبی می شوییم، سپس در آبکش قرار می دهیم و بعد با دستمال آنها را خشک می کنیم و کلاهک بالایی آنها را با چاقو می بریم و همانطور با پوست کدو سبزها را رنده ریز می کنیم و مقدار کمی نمک نیز روی کدوها می ریزیم.

سپس به مدت ۱۰ دقیقه به کدوها استراحت می دهیم تا آب آنها کاملا خارج شود. در این فرصت ۱۰ دقیقه باقی مواد کوکو را آماده می کنیم. پیازچه ها را تمیز می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

خواندن
طرز تهیه آش سبزی شیرازی خوشمزه و مقوی

سپس کدوهای رنده شده را در صافی می ریزیم و با دست محکم فشار می دهیم تا آب اضافه آن ها کاملا خارج شود، کدوهای رنده شده را داخل کاسه ای می ریزیم و پیازچه های خرد شده را به آن اضافه می کنیم.

تخم مرغ ها را یکی یکی در ظرفی می شکنیم، آرد را کم کم به آن اضافه می کنیم تا آرد گلوله نشود. سپس به خوبی با یک قاشق هم می زنیم تا آرد در تخم مرغ ها مخلوط شود.

زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و آویشن به هر میزان که تمایل داریم به مخلوط آرد و تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم. سپس مواد را به کدو رنده شده و پیازچه ها اضافه می کنیم و همگی آنها را خوب زیر و رو می کنیم تا مایه یکدستی داشته باشیم.

پس از آماده شدن مایه کوکو تابه را روی حرارت کم می گذاریم و روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا داغ شود و بعد یک قاشق سرپر از مایه بر می داریم و داخل تابه می ریزیم و خیلی سریع با قاشق به آن شکل می دهیم و اطراف آن را مرتب می کنیم.

همه مایه را به همین صورت داخل تابه سرخ می کنیم. بعد از سرخ شدن یک طرف کوکو کدو سبزها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز طلایی و به طور کامل سرخ شود.

در صورت تمایل می توانید همگی مایه را به صورت یکباره نیز داخل تابه بریزیم. سپس با قاشق آن را داخل تابه مرتب کنیم و سطح روی آن را صاف کنیم تا سرخ شود و بعد با کفگیر آن را نصف کنیم و هر نیمه از کوکو را نیز برگردانیم تا سرخ شود. کوکو کدو سبز شما آماده است، آن را با گوجه فرنگی و خیارشور سرو کنید.

خواندن
خوراک کدو و گوجه فرنگی ، غذای رژیمی و لذیذ
طرز تهیه کوکو کدو سبز
طرز تهیه کوکو کدو سبز

کوکو کدو سبز با قارچ

اگر بخواهید به کوکوی کدو سبز خود قارچ اضافه کنید، ابتدا قارچ را به صورت نگینی یا ورقه ای خرد کنید، سپس به همراه کمی روغن تفت دهید تا آبش گرفته شود. حالا قارچ را کنار می گذاریم تا خنک شود، سپس به مایه کوکو اضافه می کنیم.

کوکو کدو سبز با هویج و سیب زمینی

اگر می خواهید کوکو کدو سبز با هویج و سیب زمینی تهیه کنید باید ۱ عدد هویج و ۱ عدد سیب زمینی به مواد لازم بالا اضافه کنید. می توانید فقط از یک کدام از آنها، هویج و یا سیب زمینی استفاده کنید.

برای تهیه این کوکو باید هویج و سیب زمینی را نیز همزمان با کدوها رنده کنید و با کدوها مخلوط کنید تا یکدست شوند. سیب زمینی را هم می توانید به صورت خام رنده کرده و هم می توانید ابتدا آب پز کرده و سپس رنده کنید.

طرز تهیه کوکو کدو سبز
طرز تهیه کوکو کدو سبز

نکات پخت

  • می توانید ۱ عدد پیاز رنده شده نیز به مایه کوکو اضافه کنید. پس از رنده کرده پیاز باید آب آن را خوب بگیرید.
  • می توانید برای طعم بهتر به دلخواه از ۲ حبه سیر یا مقداری پودر سیر نیز استفاده کنید.
  • می توانید به دلخواه ۱ قاشق غذاخوری شوید خشک به مایه کوکوی خود اضافه کنید.
  • در صورت دلخواه می توانید مقداری زعفران دم کرده به مواد کوکو اضافه کنید.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

خواندن
طرز تهیه کباب شیشلیک حرفه ای و مخصوص