طرز تهیه کوکو تره فرنگی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کوکو تره فرنگی ، یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاها را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از غذاهای راحت و آسان که تهیه آن زمان کمی می برد، کوکو است. انواع بسیار زیادی کوکو در لیست غذاهای ایرانی از جمله کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی، کوکو اسفناج، کوکو کدو، کوکو مرغ و… وجود دارد. این غذا را می توان همیشه با کمترین مواد و در دسترس ترین آنها، با توجه به ذائقه و سلیقه خود درست کرد.

کوکو تره فرنگی یکی از انواع غذاهای سالم و خوشمزه است که با مواد متنوعی درست می شود. در تهیه این کوکو از تره فرنگی استفاده می شود که یک سبزی پر خاصیت برای کاهش وزن و درمان کم خونی می باشد. در ادامه ابتدا طرز تهیه کوکوی تره فرنگی ساده و سپس با سیب زمینی، زرشک و گردو را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کوکو تره فرنگی
طرز تهیه کوکو تره فرنگی

مواد لازم

  • تره فرنگی ۳۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد سوخاری ۴ قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر نوک قاشق چایخوری (اختیاری)
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا تره فرنگی را از ساقه جدا کنید و خوب بشویید. سپس به اندازه کوچک خرد کنید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. بهتر است تره فرنگی را ریز و ساطوری کنید تا خیلی درشت در کوکو نباشد.

تخم مرغ  ها را داخل کاسه ای شکسته و با چنگال یا همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود. ببکینگ پودر، آرد سوخاری، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید. سپس تره فرنگی خرد شده را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

خواندن
طرز تهیه چرتمه پلو ، غذای اصیل سمنانی

داخل تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود. می توانید کوکو را به صورت قالبی با کمک قالب دربیاورید یا با قاشق از مواد کوکو داخل روغن داغ بریزید و فرم دهید. صبر کنید تا یک طرف آن خودش را بگیرد سپس طرف دیگر را نیز برگردانید و سرخ کنید و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

کوکوی تره فرنگی ساده و خانگی شما آ»اده است، آنها را در ظرف مورد نظرتان بچینید و با گوجه، خیارشور، نان تازه و سبزی تازه میل کنید.

طرز تهیه کوکو تره فرنگی
طرز تهیه کوکو تره فرنگی

کوکو تره فرنگی با سیب زمینی

برخی در تهیه این کوکو از سیب زمینی نیز استفاده می کنند. به این منظور به ۱ عدد سیب زمینی نیاز دارید. شما می توانید سیب زمینی را به صورت خام رنده کنید و یا اینکه ابتدا آن را آبپز کنید و سپس رنده کنید. در نهایت مانند دستور بالا تمام مواد را با هم ترکیب می کنید.

کوکو تره فرنگی با زرشک و گردو

استفاده از زرشک و گردو در این کوکو اختیاری است اما اضافه کردن آن می تواند طعم خوبی به کوکوی شما بدهد. به این منظور شما به ۱۰۰ گرم زرشک و ۲ قاشق غذاخوری گردوی خرد شده یا آسیاب شده نیاز دارید. گردو و زرشک را نیز به مواد کوکو اضافه می کنید و دستور بالا را انجام می دهید.

نکات پخت

  1. می توانید به دلخواه از انواع ادویه های دیگر نیز استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید از کمی سبزی معطر نیز در تهیه این کوکو استفاده کنید.
  3. اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید می توانید از کمی سیر تازه یا ½ قاشق چایخوری پودر سیر استفاده کنید.
  4. می توانید این کوکو را در فر نیز تهیه کنید مواد را داخل یک قالب پیرکس ریخته و برای ۲۰ دقیقه در فر ۱۸۰ قرار دهید.
  5. در صورت تمایل می توانید ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده نیز به مواد کوکو اضافه کنید.
  6. به دلخواه می توانید ۳/۴ پیمانه پنیر پارمزان یا پنیر موتزارلا (پنیر پیتزا) به مواد کوکوی خود اضافه کنید.
  7. برخی در تهیه این کوکو از سیب زمینی نیز استفاده می کنند.
خواندن
طرز تهیه گمنه بوشهری ، غذای سنتی و خوشمزه
طرز تهیه کوکو تره فرنگی
طرز تهیه کوکو تره فرنگی

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: