طرز تهیه بستنی انبه

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه بستنی انبه ، یکی از بستنی های های خوشمزه و پرطرفدار را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

با نزدیک شدن به فصل گرما بستنی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین ها در تمام دنیاست. خوردن یک بستنی خنک در فصل گرم یکی از لذت بخش ترین کارهاست. درست کردن بستنی در خانه کار راحتی است و به دلیل شکر کمتر و مواد خانگی بسیار سالم تر است.

بستنی انبه یکی از بستنی های خوشمزه و پرطرفدار است. دستور تهیه اکثر بستنی ها ثعلب دارد اما برای تهیه بستنی انبه دستوری ساده و بدون ثعلب وجود دارد که نتیجه آن یک بستنی عالی و خوشمزه است و نیازی به ثعلب ندارد. در ادامه طرز تهیه بستنی انبه خوشمزه و خانگی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه بستنی انبه
طرز تهیه بستنی انبه

مواد لازم

  • انبه ۲ عدد
  • خامه قنادی (یا خامه صبحانه) ۲ پیمانه
  • شیر عسلی ۱/۳ قوطی

طرز تهیه بستنی انبه

ابتدا برای تهیه بستنی انبه نیاز به خامه قنادی دارید که از قبل از یخچال خارج کنید تا کمی نیمه منجمد شود. البته می توانید از خامه صبحانه نیز استفاده کنید. خامه را داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن هم بزنید تا فرم بگیرد.

در ادامه شیر عسلی را اضافه کنید و ۱ دقیقه با همزن هم بزنید تا با خامه ترکیب شود. (به دلیل شیرین بودن شیرعسلی و خامه قنادی احتیاجی به افزودن شکر نیست).

خواندن
طرز تهیه بستنی سنتی خوشمزه مخصوص و کش دار

انبه را از وسط به دو نیم کرده و هسته را خارج کنید و پوست انبه را بگیرید و داخل مخلوط کن یا با کمک گوشتکوب برقی آن را خوب میکس کنید. سپس انبه ها را به مخلوط خامه و شیر عسلی اضافه کنید.

حالا مواد را چند دقیقه هم بزنید تا مخلوط شود. می توانید هم با قالب و هم بدون قالب این بستنی را تهیه کنید. اگر دوست دارید چند تکه انبه را خرد کنید و در انتها داخل بستنی بریزید تا موقع خوردن تکه های انبه احساس شود.

حالا قالب مخصوص بستنی یا ظرف مورد نظرتان را پر کنید و سطح آن را صاف کنید و برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا بستنی خودش را بگیرد. بعد از گذشت این زمان بستنی را بیرون بیاورید و در ظروف دلخواه اسکوپ بزنید و با خلال پسته تزئین کنید.

طرز تهیه بستنی انبه
طرز تهیه بستنی انبه

چند نکته

  1. شیرعسلی را می توانید از لوازم قنادی ها یا مارکت ها تهیه کنید.
  2. می توانید بجای استفاده از خامه قنادی از خامه صبحانه به همراه شکر استفاده کنید.
  3. برای تزئین می توانید از انواع مغزهای خرد شده استفاده کنید.
  4. می توانید به روش فوق با میوه های دیگر نیز بستنی تهیه کنید.
  5. می توانید انبه و موز را با هم مخلوط کنید.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

خواندن
طرز تهیه کیک تی تاپ خانگی و خوشمزه با کرم مخصوص