طرز تهیه بستنی طالبی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه بستنی طالبی ، یکی از بستنی های های خوشمزه و ساده را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

با نزدیک شدن به فصل گرما بستنی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین ها در تمام دنیاست. خوردن یک بستنی خنک در فصل گرم یکی از لذت بخش ترین کارهاست. تنوع طعم های بستنی آنقدر زیاد است که هر سلیقه ای را راضی می کند.

بستنی طالبی یکی از بستنی های خوشمزه است و از آنجایی که طالبی از جمله میوه‌های محبوب و دلچسب در روزهای گرم تابستان است یکی از گزینه های انتخابی برای یک بستنی خوشمزه می باشد. در ادامه طرز تهیه بستنی طالبی خوشمزه و مخصوص را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه بستنی طالبی
طرز تهیه بستنی طالبی

مواد لازم

  • طالبی ۱ کیلو
  • شکر ۱۰۰ گرم
  • خامه ۲۰۰ گرم
  • آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر قند ۴ قاشق غذاخوری
  • ثعلب ۱ قاشق چایخوری
  • پودر پسته به مقدار لازم

طرز تهیه

پوست طالبی را بگیرید و تخم‌های آن را خارج کنید. طالبی را به قطعات کوچک برش دهید. سپس طالبی، شکر، ثعلب و آبلیمو را در مخلوط کن بریزید تا یکدست شوند.

مواد میکس‌شده را درون ظرفی فلزی بریزید، در آن را ببندید و چند ساعت داخل فریزر قرار دهید. هر ۳۰ دقیقه یک بار طرف را بیرون بیاورید و مواد را کمی هم بزنید تا مانع از یخ زدن بستنی شود.

داخل یک کاسه، خامه را با پودر قند بزنید تا سفت شود و فرم بگیرد. سپس آن را به بستنی اضافه و مخلوط کنید. کمی زمان دهید تا بستنی بسته شود (این مرحله برای طعم‌دهی بیشتر است و اجباری برای اضافه کردن خامه نیست).

خواندن
طرز تهیه شیرینی ساق عروس کرم دار خوشمزه و مجلسی

دوباره ظرف را در فریزر قرار دهید و چند بار بیرون بیاورید و آن را هم بزنید. در آخر اجازه دهید بستنی ۲۴ ساعت در فریزر بماند. سپس با اسکوپ بستنی طالبی های گرد درست کنید و در بستنی خوری سرو کنید و با مواد دلخواه تزئین کنید.

طرز تهیه بستنی طالبی
طرز تهیه بستنی طالبی

طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی

مواد لازم برای ۲ نفر

  • طالبی تیکه شده و یخ زده ۳۰۰ گرم
  • شیر خنک یک لیوان
  • عسل ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه این بستنی رژیمی بدون ثلعب در ابتدای کار طالبی را تمیز کرده و پوست آن را گرفته سپس در ابعاد کوچک خرد کنید و برای مدت زمان ۴ الی ۶ ساعت درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

پس از اینکه تکه های طالبی آماده شد آنها را درون میکسر ریخته و بصورت پوره درآورید، سپس به آن شیر و عسل را اضافه نموده و دوباره برای ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

اگر رژیم خاصی در برنامه غذایی خود ندارید میتوانید به موادتان ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری خامه قنادی اضافه کنید که باعث خوشمزه تر شدن بستنی شما خواهد شد، این مرحله کاملا اختیاری است.

در مرحله بعد مزه را تست کنید اگر شیرینی بستنی کم بود مقدار عسل را بیشتر کنید، حالا مایه بستنی را برای ۷ الی ۸ ساعت درون فریزر قرار دهید تا حسابی خودش را بگیرد و آماده برای سرو شود.

توجه داشته باشید استفاده از خامه قنادی بخاطر شیرینی زیاد باعث میشود که عسل کمتری مصرف کنید. این نوع بستنی های خانگی به علت عدم استفاده از ثلعب و تخم مرغ کاملا سالم و رژیمی می‌باشند.

خواندن
طرز تهیه کلوچه کنجدی نرم و پفکی با طعمی عالی
طرز تهیه بستنی طالبی
طرز تهیه بستنی طالبی

چند نکته

-این بستنی را می‌توانید برای سرو درون طالبی خالی‌شده قرار دهید. همچنین می‌توانید آن را داخل بستنی‌خوری سرو کنید و با پودر پسته و… تزئین نمایید.

-ثعلب را می‌توانید از لوازم قنادی یا عطاری تهیه کنید. همچنین دقت کنید ثعلب‌تان کیفیت خوبی داشته باشد وگرنه بستنی کش‌دار نمی‌شود.

-اضافه کردن شکر زیاد باعث نبستن بستنی می‌شود.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: