طرز تهیه پاند کیک ماربل

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه پاند کیک ماربل، یک کیک خوشمزه و پرطرفدار آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پاند کیک یکی از انواع کیک های محبوب و خوشمزه بین المللی است که بافتی فشرده تر دارد و یک نوع کیک کره ای است. کره از مواد اصلی این کیک است و در آن معمولا از مایعات استفاده نمی شود. به همین دلیل این کیک خوشمزه بافتی مرطوب، ترد و فشرده دارد.

پاند کیک ماربل (Marble pound cake) یکی از انواع بسیار خوشمزه پاند کیک هاست که ظاهری زیبا و مجلسی دارد. معمولا پاند کیک در قالب مستطیلی تهیه می شود. در ادامه طرز تهیه یک پاند کیک ماربل بسیار خوشمزه و ساده که به راحتی تهیه می شود را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه پاند کیک ماربل
طرز تهیه پاند کیک ماربل

مواد لازم

  • آرد ۱ پیمانه
  • شکر ¾ پیمانه
  • کره ¾ پیمانه (۱۵۰ گرم)
  • باترمیلک ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پودر کاکائو ¼ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  • وانیل ½ قاشق چایخوری
  • نمک ¼ قاشق چایخوری

* طرز تهیه باترمیلک را در انتهای مقاله برایتان آورده ایم.

طرز تهیه پاند کیک ماربل

برای تهیه پاند کیک ماربل، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن مایه کیک معطل نشویم. سپس کره و شکر را داخل یک کاسه مناسب با همزن برقی می زنیم تا بافتش سبک و پوک شود.

خواندن
طرز تهیه کلوچه کنجدی نرم و پفکی با طعمی عالی

پس از اینکه بافت کره و شکر پفکی شد، تخم مرغ ها را به همراه وانیل اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. حواستان باشد که تخم مرغ ها را دانه داه اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر عدد مخلوط را با همزن هم بزنید. در ادامه باترمیلک را هم اضافه می کنیم و مواد را در حدی مخلوط می کنیم که فقط یکدست شوند.

سپس آرد، بیکینگ پودر و نمک را پس از ترکیب کردن، دو مرتبه الک می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. آرد را فقط در حدی هم می زنیم که با دیگر مواد یکدست شود. حالا مایه کیک را به دو قسمت تقسیم می کنیم و به یک قسمت پودر کاکائو اضافه می کنیم.

سپس کمی مخلوط می کنیم تا رنگ نصف مایه کیک قهوه ای شود. در ادامه یک قالب مستطیلی۲۰ سانتی متری را با کاغذ روغنی یا روغن جدا کننده کیک پوشش می دهیم، سپس مایه کیک ساده و مایه کیک کاکائویی را به صورت نامنظم داخل قالب می ریزیم.

در این مرحله با یک خلال دندان یا سیخ چوبی می توانیم روی کیک طرح های دلخواه خود را نیز انجام دهیم. در ادامه قالب را به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه درون طبقه وسط فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد.

پس از گذشت ۳۵ دقیقه یک خلال دندان در مرکز کیک فرو می کنیم، اگر مایه کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک ما به طور کامل پخته است. کیک را از فر خارج می کنیم و پس از اینکه کمی خنک شد برش می زنیم و به همراه یک چای تازه سرو می کنیم.

خواندن
طرز تهیه شیرینی اردح خوشمزه و پف دار به روش مخصوص
طرز تهیه پاند کیک ماربل
طرز تهیه پاند کیک ماربل

باتر میلک چیست ؟

باترمیلک مایعی زرد رنگ است که در فرآیند کره گیری به دست می‌آید و برای ایجاد طعم و مزه و حفظ رطوبت در کیک و غیره استفاده می‌شود. این مایه باعث تقویت طعم کیک و شیرینی، حجم‌دهی، لطافت و تردی آن می‌شود.

باتر میلک را می توانید از فروشگاه ها به صورت آماده تهیه کنید، البته در صورت تمایل به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید. برای این منظور ۱ لیوان شیر ولرم را با ۱ قاشق سوپخوری سرکه سفید ترکیب کنید و ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا غلیظ شود، سپس استفاده کنید.

روغن جدا کننده کیک

این روغن یکی از نیازهای پخت انواع کیک و شیرینی می باشد. با تهیه این روغن دیگر با مشکلی مثل چسبیدن کیک به قالب مواجه نخواهید شد. اگر تمایل دارید روغن جداکننده کیک را در منزل درست کنید با آموزش زیر همراه باشید.

چند نکته

  • برای تهیه پاند کیک معمولا از قالب مستطیلی استفاده می شود.
  • مقدار شکر اختیاری است، می توانید کمتر استفاده کنید.
  • به دلیل تفاوت دمای فرها حتما بعد از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را حتما چک کنید.
  • پاندکیک را به دلخواه می توانید با سس شکلات، سس کارامل و مواد دلخواه دیگر سرو کنید.
  • برای تزئین پاندکیک می توانید از پودر قند و گاناش نیز استفاده کنید.
طرز تهیه پاند کیک ماربل
طرز تهیه پاند کیک ماربل

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

خواندن
طرز تهیه شیرینی نخودچی خانگی و خوشمزه