طرز تهیه پاپسیکل کیک

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه پاپسیکل کیک (کیک چوبی) خوشمزه و جذاب آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پاپسیکل یا پاپسیکلز کیک های چوبی هستند که بنام کیک مگنوم نیز شناخته میشوند و میتوانید آنها را در رنگ ها و طعم های متنوع با دیزاین های شیک و جذاب برای مناسبت های مختلف آماده کنید. از پاپسیکل کیک ‌ها در مهمانی‌ها، تولدها و شب یلدا میتوان استفاده کرد؛ زیرا میتوان به دلخواه برای مناسبت‌ های مختلف آنها را تزئین کرد. همچنین برای تولد، ولنتاین یا مناسبت‌های مختلف میتوانند هدیه خوب و خوشمزه ‌ای باشند. در ادامه با آموزش پاپسیکل کیک با ما همراه باشید.

طرز تهیه پاپسیکل کیک

مواد لازم

  • ۲۰۰ گرم کیک شکلاتی ( یا وانیلی)
  • یک بسته خامه صبحانه
  • ۲۰۰ گرم شکلات تخته ای کاکائویی
  • چوب بستنی
  • قالب پاپسیکل

طرز تهیه پاپسیکل کیک

ابتدا کیک شکلاتی را که از قبل آماده کردیم را با دست پودر میکنیم و سپس به آن چند قاشق خامه صبحانه اضافه می کنیم و با دست هم میزنیم تا خمیر شود. برای بهتر شدن بافت خمیر می‌توانیم کمی شکلات مایع هم به آن اضافه کنیم.

شکلات تخته ای را خرد می کنیم و داخل کاسه ‌ای می ریزیم و با حرارت غیر مستقیم بن ‌ماری می کنیم.

مقداری از شکلات را داخل قالب می ریزیم و با قلم مو یا فرچه یا حتی پشت قاشق همه قسمت های قالب را می پوشانیم. سپس قالب را برمی گردانیم تا اضافه‌ های شکلات بریزد.(برای اطمینان می توانید قالب را کمی چرب کنید)

خواندن
طرز تهیه لوز گردو خوشمزه و مجلسی بدون نیاز به فر

حالا قالب را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فریزر می گذاریم تا شکلات ببندد. سپس قالب را در می آوریم و دوباره به همان قسمت ها شکلات می زنیم و دوباره قالب را داخل فریزر می گذاریم.

بعد از ده دقیقه دوباره قالب را در می آوریم و از خمیر، داخل قالب میریزیم. چوب بستنی را داخل قالب ‏قرار می دهیم و با دست یا قاشق خمیر را فشار می دهیم تا سفت و فشرده بشود. حواسمان باشد که خیلی مواد زیادی نریزیم تا جا برای شکلات هم بماند.

حالا دوباره روی مواد را شکلات می ریزیم و کاملا روی مواد را می پوشانیم، دور قالب را تمیز می کنیم و قالب را به مدت ده دقیقه دیگر داخل فریزر قرار می دهیم. قالب را از فریزر در می آوریم، یک لایه دیگر شکلات روی آن می ریزیم و دوباره قالب را داخل فریزر قرار می دهیم.

بعد از ده دقیقه قالب را از فریزر در می آوریم و به راحتی  پاپسیکل کیک‌ها را  از قالب خارج می کنیم. در این مرحله می توانیم پاپسیکل کیک را با شکلات آب شده، شکلات های رنگی، خمیر فوندانت یا ترافل رنگی تزئین کنیم. نوش جان.

به این مقاله امتیاز دهید