طرز تهیه کشک بادمجان

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کشک بادمجان ، غذای خوشمزه و پرطرفدار ایارانی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کشک بادمجان غذایی ساده و خوشمزه می باشد که می توان آن را هم سرد و هچنین گرم نیز سرو نمود . کشک بادمجان علاوه بر این که در برنامه‌ی غذایی اکثر خانواده‌های ایرانی جا دارد، در بسیاری از مهمانی‌های ایرانی هم، چه سنتی و چه مدرن، سرو می‌شود. چرا که کشک بادمجان علاوه بر وعده‌ی اصلی می‌تواند یک پیش غذای مجلسی هم باشد؛ حتی می‌توان با آن ساندویچ‌های کوچک درست و به‌عنوان فینگرفود سرو کرد. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه کشک بادمجان بیشتر آشنا شوید.طرز تهیه کشک بادمجان

کشک بادمجان

مواد لازم 

بادمجان پنج عدد
پیاز بزرگ یک عدد
کشک پاستوریزه نصف پیمانه
سیر دو حبه
نعنا خشک سه قاشق غذاخوری
مغز گردوی آسیاب شده یک‌سوم پیمانه
روغن به مقدار لازم
نمک و زردچوبه و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان

ابتدا بادمجان‌ها را خوب بشورید، آن‌ها را پوست بگیرید سپس به صورت طولی از وسط نصف کنید. برای آن که تلخی بادمجان از بین برود بعد از خرد کردن آن‌ها را بشویید و روی آن‌ها کمی نمک بپاشید و به مدت ۱۵ دقیقه آن‌ها را کنار بگذارید؛ سپس آن‌ها را خشک کنید و در مقدار کمی روغن سرخ کنید.

بعد از سرخ شدن با استفاده از کاغذ روغن‌گیر، چربی اضافه آن را بگیرید. شما همچنین می‌توانید برای تهیه این خوراک خوشمزه از بادمجان کبابی نیز استفاده کنید.

خواندن
طرز تهیه اشکنه زنجانی خوشمزه با عدس و لپه

پیازها را به صورت خلالی خرد کنید و در مقدار کمی روغن سرخ کنید. بعد از این که پیازها طلایی شدند، سیر، زردچوبه، فلفل سیاه، نمک و نعنا خشک را به آن اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید. از آنجا که نعنا به سرعت می‌سوزد، دقت کنید که حرارت باید خیلی کم باشد.

بادمجان‌ها را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کرده و با حرارت ملایم به تفت دادن ادامه دهید، در همین حین با یک قاشق چوبی یا گوشت‌کوب بادمجان‌ها را له کنید.

سپس گردوی آسیاب شده را به این ترکیب اضافه کنید. کشک را با یک چهارم لیوان آب سرد مخلوط کرده، درون ترکیب بادمجان و پیاز بریزید و کمی تفت دهید تا آب اضافی آن بخار شود. کشک بادمجان شما حاضر است آن را به ظرف سروتان منتقل کنید و رویش را با پیاز داغ، نعنا داغ، کشک و گردو تزئین کنید. نوش جان

نکات مهم

  • در ریختن نمک زیاده‌روی نکنید؛ زیرا کشک‌ها عموما شور هستند و ممکن است در صورت استفاده از نمک زیاد، غذای شما شور شود.
  • نعنای خشک را در مقدار کمی روغن سرخ کنید. توجه داشته باشید که نعنا خیلی زود می‌سوزد و طعم آن تلخ می‌شود؛ پس آن را برای بیشتر از چند ثانیه تفت ندهید.
  • برخی افراد نعنا خشک را در ابتدا برای ۱۰ دقیقه در آب قرار می‌دهند، سپس آن را در روغن، روی شعله ملایم گاز سرخ می‌کنند.
  • کشک بادمجان را می‌توان به‌صورت سرد یا گرم سرو کرد.

به این مقاله امتیاز دهید