طرز تهیه کیک خرمالو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک خرمالو ، کیکی خوشمزه و پرطرفدار آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک خرمالو یکی از کیک های میوه ای بسیار مغذی و خوشمزه است که بیشتر در فصل زمستان با خرمالو تازه تهیه می شود. خرمالو دارای مواد مغذی بسیاری که است کیک خرمالویی را تبدیل به یک میان وعده کامل و خوشمزه می کند. کیک خرمالو و دسر خرمالو رنگی زیبا و طعمی بسیار دل‌چسب دارد.

جالب است بدانید که اکثر کیک‌های میوه‌ای که در آن‌ها از میوه کامل استفاده می‌شود، بافتی سنگین داشته و نسبت به دیگر کیک‌ها، به اصطلاح مرطوب هستند اما کیک خرمالو برخلاف دیگر کیک‌های میوه‌ای، سنگینی و رطوبت زیادی ندارد و بافت آن مانند سایر کیک‌های معمولی است.

طرز تهیه کیک خرمالو

مواد لازم

خرمالو ۴ عدد

تخم مرغ ۴ عدد

آرد ۲ پیمانه

شکر ۱/۵ پیمانه

روغن مایع ۱ پیمانه

گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه

بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک خرمالو

طرز تهیه کیک خرمالو

ابتدا فر را با حرارت ۱۸۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه با دور تند همزن می زنیم تا کاملا کشدار شود. در ادامه خرمالو ها را پوست می گیریم و داخل مخلوط کن می ریزیم.

چند پالس می زنیم تا خرمالو ها به طور کامل پوره شوند، سپس به همراه روغن مایه به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را مخلوط می کنیم و دو مرتبه الک می کنیم سپس کم کم به مواد اضافه می کنیم.

خواندن
طرز تهیه دسر کدو حلوایی ترکیه ای

از اینجا به بعد همزن را کنار می گذاریم و با لیسک مواد را به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مایه کیک اماده شود و هیچ گونه گلوله آرد داخل مایه کیک باقی نماند. در همین مرحله مغز گردو را به مایه کیک اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

حالا مایه کیک را داخل یک قالب مناسب با قطر ۲۵ سانتی متر می ریزیم و به دلخواه برای زیباتر شدن کیک روی آن خرمالوی ورقه شده می چینیم.

حالا کیک را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد. حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت برای پخت کیک زمان نیاز است. پس از اینکه کیک اماده شد صبر می کنیم کمی خنک شود سپس آنرا از قالب خارج می کنیم و به همراه چای سرو می کنیم.