طرز تهیه کیک فرشته

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک فرشته آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک فرشته (Angel food cake) یا اِنجل کیک، نوعی کیک اسفنجی سبک و محبوب در آمریکاست که از مخلوط کردن سفیدهٔ تخم مرغ سفت شده، آرد گندم، شکر و مواد دیگر تهیه می‌شود. این کیک به کیک شیفون شباهت دارد. این کیک قالب مخصوص خودش را دارد که قالب گرد ساده میان تهی است اما می توان در قالب های دیگر هم پخت کرد. در این نوع کیک تنها از سفیدهٔ تخم مرغ استفاده می‌شود و علت نامگذاری آن به علت سفید بودن آن است. در ادامه با آموزش کامل این کیک خوشمزه همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک فرشته

مواد لازم

  • سفیدهٔ تخم مرغ (اندازه بزرگ)  ۶ عدد
  • کرم تارتار یک دوم قاشق چایخوری
  • نمک  یک هشتم قاشق چایخوری
  • شکر  ۵۰ گرم یک چهارم پیمانه و دو قاشق چایخوری
  • آرد (الک شده)  ۶۰ گرم، یک دوم پیمانه
  • وانیل  یک دوم قاشق چایخوری
  • پودر نارگیل  یک دوم پیمانه (اختیاری)

طرز تهیه

آرد را از قبل الک کرده و کنار بگذارید فر را هم با ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کنید.

ابتدا ۶ عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و سفیده های آن را به کاسه بزرگتری منتقل نمایید و روی بخار آب گرم کنید (روش بن ماری).

۱/۲ قاشق چایخوری کرم تارتار و ۱/۸ قاشق چایخوری نمک را افزوده و همزن برقی را روشن کنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

در همین حال که مواد در حال مخلوط شدن است شکر را کم کم اضافه کنید و اجازه دهید تا همه مواد با هم ترکیب شده و مخلوطی سفت و حالت دار درست شود طوری که اگر ظرف را برگردانید مواد بیرون نریزد.

خواندن
چیز کیک ژاپنی ، کیک پنبه ای و لطیف

در این مرحله وانیل را افزوده و آرد را به تدریج اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود. در صورت تمایل در این مرحله پودر نارگیل را هم بریزید و مخلوط نمایید.

خمیر کیک را داخل قالب بریزید و آن را برای نیم ساعت در فری که از قبل گرم شده بپزید. بعد از اینکه کیک پخت و خنک شد آن را با دقت از قالب خارج کرده و سرو نمایید. نوش جان.

طرز تهیه کیک فرشته