طرز تهیه توپک نارگیلی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه توپک نارگیلی ، یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین شیرینی ها را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

توپک نارگیلی یک دسر و شیرینی بسیار ساده و خوشمزه است که می تواند به عنوان میان وعده ای مقوی در کنار چای سرو شود. این شیرینی ساده بدون فر تهیه می شود و برای تزئین آن به دلخواه می توان از پودر نارگیل، شکلات آب شده و یا مواد دلخواه دیگر استفاده کرد.

تهیه توپک نارگیلی بسیار راحت است و مواد اولیه آن فقط پودر نارگیل، شیرعسلی و شکلات یا مغزهاست. شیرعسلی را می توانید خودتان درست کنید و یا به صورت آماده از فروشگاه ها تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه توپک نارگیلی خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه توپک نارگیلی
طرز تهیه توپک نارگیلی

مواد لازم

  • پودر نارگیل ۲۰۰ گرم
  • شیرعسلی ۲۵۰ گرم
  • پودر هل نصف قاشق چایخوری
  • مغز بادام یا پسته به مقدار لازم (اختیاری)
  • شکلات تخته ای به مقدار لازم (اختیاری)

طرز تهیه توپک نارگیلی

ابتدا پودر نارگیل را داخل کاسه‌ای ریخته و شیر عسلی را اضافه کنید. بهتر است شیر عسلی را کم‌کم به پودر اضافه کنید تا مخلوط حالت خمیری پیدا کرده و خیلی شیرین نشود. مقداری پودر هل نیز به مواد اضافه کنید.

سپس به دلخواه مغز بادام و پسته خرد شده را نیز اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید. مقداری از مواد را برداشته و با دست به شکل یک توپ فرم دهید.

بعد از آن که کل مواد را فرم دادید، برای تزئین توپ‌ها را داخل پودر نارگیل بغلتانید. می توانید مقداری زعفران دم کرده داخل پودر نارگیل بریزید و شیرینی ها را در پودر نارگیل زعفرانی بغلتانید تا رنگ آنها جذاب‌تر شود. به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار داده تا کمی سفت شود و سپس سرو کنید.

روش دیگر برای تزئین توپک های نارگیلی کاور کردن آنها با شکلات است. برای کاور کردن شیرینی با شکلات ابتدا باید آن‌ها را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.

۲۰۰ گرم شکلات تلخ یا ساده را تکه‌تکه کرده و ذوب کنید (به روش بن ماری روی حرارت غیرمستقیم بخار آب یا بمدت ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید). دقت کنید شکلات‌ها کاملا ذوب شوند. سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

توپ‌های نارگیلی را به شکلات آغشته کرده و به وسیله یک چنگال از ظرف خارج کنید. سپس شیرینی‌ها را داخل یک سینی درون یخچال بگذارید تا شکلات‌ها کاملا سفت شوند.

طرز تهیه توپک نارگیلی
طرز تهیه توپک نارگیلی

چند نکته

  1. این توپک ها نیازی به پخت ندارند.
  2. به دلخواه می توانید مغز را حذف کنید.
  3. حتما از پودر نارگیل تازه و چرب استفاده کنید.
  4. برای سرو توپک های نارگیلی از کپسول های کوچک استفاده کنید.
  5. شیرعسلی را یکباره اضافه نکنید به قدری اضافه کنید تا مانند خمیر جمع شود و بتوانید در دست به آن شکل دهید.
  6. در صورت استفاده از مغز می توانید به جای مخلوط کردن مغر خرد شده با مواد، یک مغز درسته را وسط توپک ها قرار داده و سپس با دست آنها را فرم دهید.
  7. برای تزئین و کاور کردن توپک ها از هر ماده دلخواه دیگر می توانید به سلیقه خود استفاده کنید و توپک های متفاوتی داشته باشید.
طرز تهیه توپک نارگیلی
طرز تهیه توپک نارگیلی

 

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: