طرز تهیه سالاد الویه

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سالاد الویه مرغ آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سالاد الویه نوعی غذای سرد است که تاریخچه آن به کشور روسیه برمیگردد، سالاد الویه را در کشورهای دیگر با نام سالاد روسی میشناسند، البته با کمی تفاوت در ظاهر. سالاد الویه اولین بار در رستورانی در مسکو توسط یک آشپز به نام Olivier ابداع شد.

سالاد الویه که معمولا به عنوان پیش غذا در کنار غذا می آید، خود غذایی کامل با پایه تخم‌مرغ و سیب‌زمینی می‌باشد و از جمله غذاهای آماده ی پرطرفدار است.طرز تهیه سالاد الویه

مواد لازم برای سالاد الویه با مرغ

سیب زمینی متوسط ۵ عدد

هویج پخته شده ۱ عدد متوسط

تخم مرغ ۴ عدد

مرغ پخته خرد شده ۱ لیوان

ذرت و نخود فرنگی ۱ لیوان

خیار شور خرد شده ۱ لیوان

سس مایونز به مقدار لازم

آبلیمو به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ

برای شروع تهیه سالاد الویه با مرغ اولین قدم پختن سیب‌زمینی‌ها و مرغ است.ابتدا مرغ را با یک لیوان آب، پیاز و نمک و فلفل میگذاریم تاخوب پخته شود.سپس سیب زمینی‌‌ها را خوب بشویید و داخل یک قابلمه ی دیگر به همراه آب بپزید. بعد از آن، هویج را خوب شسته و پوست آن را بگیرید و داخل قابلمه بریزید تا آبپز شود.

در صورتی که از نخود سبز و ذرت شیرین تازه استفاده می‌کنید، آن‌ها را داخل قابلمه‌های کوچک و جدا آبپز کنید تا نرم شوند. پختن نخود سبز و ذرت بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.بعد از آن که نخود سبز و ذرت پخته شد، آن‌ها را داخل آبکش بریزید و با آب سرد آبکشی کنید تا تغییر رنگ ندهند.

اکنون، تخم مرغ‌ها را داخل یک قابلمه پر از آب قرار دهید و روی حرارت بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه جوشیدن در آب، تخم مرغ‌ها می‌پزند. در همین حین برای این که از پخته شدن سیب زمینی‌ و هویج مطمئن شوید، می‌توانید یک چنگال یا چاقو را داخل آن‌ها فرو کنید. اگر نرم بودند، یعنی پخته شدند. پس از این که تخم مرغ، سیب زمینی و هویج پخته شدند، روی آن‌ها آب سرد بگیرید تا خنک شوند.

پس از این که سیب زمینی، تخم مرغ و هویج خنک شدند، پوست سیب زمینی را با دست یا با کمک یک چاقو بکنید. سیب زمینی‌ها و هویج‌ها را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید تا داخل آن‌ها هم خنک شود و در هنگام رنده کردن اذیتتان نکند. پوست تخم مرغ‌ها را بکنید. یک کاسه بزرگ بردارید. سپس می‌توانید مواد را بر حسب سلیقه‌تان به صورت نگینی خرد یا رنده کنید و به سایر مواد اضافه کنید. همه مواد رنده شده را با هم مخلوط کنید. بعد از آن، نوبت به خیارشور می‌رسر. ۳۰۰ گرم خیارشور را ریز خرد و به مواد دیگر اضافه کنید.

مرغ خنک شده را ریش ریش یا به صورت مکعبی خرد کنید و آن را به بقیه مواد داخل کاسه اضافه کنید. بعد از آن، ذرت و نخود سبز پخته شده را اضافه کنید. همه مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. سپس در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا کره پاستوریزه آب شده اضافه کنید.

در این مرحله، به مقدار دلخواه سس مایونز اضافه کنید. حواستان باشد که سس را کم کم اضافه کنید تا به مزه دلخواهتان برسید. به مقدار لازم آبلیمو ، نمک و فلفل سیاه آسیاب شده اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. سالاد الویه با مرغ را در یخچال قرار دهید تا خنک شود و به خوبی جا بیفتد.

پیش از سرو بهتر است برای زیبایی بیشتر غذا، سالاد را تزیین کنید. این سالاد خوشمزه و کاملاً سالم را در کنار نان باگت سرو کنید و از مزه آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید. نوش جان!

نکات

  • بهتر است خیارشور‌ها را قبل از افزودن بشویید و بعد نگینی و بسیار ریز خردشان کنید آنگاه آن ها را در سبدی بریزید و بگذارید تا کاملاً آبشان گرفته شود. این کار هم باعث می شود سالاد آب نیندازد و هم بوی نامناسب و ترشیدگی نمی دهد.
  • این غذا با نان سرو می شود. این بستگی به سلیقه ی شما دارد.
  • از رنده کردن مواد غذایی مانند هویج خام یا خیار شور جدا خودداری کنید زیرا این کار باعث می‌شود سالاد الویه آب بیندازد.
  • برای تهیه سالاد الویه می توانید مرغ را حذف کنید و از مقداری کالباس به صورت رنده شده استفاده کنید.