طرز تهیه قهوه فرانسه

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه قهوه فرانسه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

قهوه فرانسه یکی از نوشیدنی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با پودر قهوه تهیه می شود و نسبتاً رقیق می باشد و برخلاف اسپرسو که در فنجان های کوچک سرو می شود، در فنجان بزرگ یا لیوان سرو می شود. این قهوه متعلق به کشور برزیل است.

معمولا روست قهوه مناسب برای فرانسه ملایم‌ یا به اصطلاح medium roasted است و برخلاف قهوه ترک درشت‌ و شن مانند آسیاب می‌شود. قهوه فرانسه با استفاده از فرنچ پرس دم می‌شود. بسیاری از افراد تمایل دارند که قهوه فرانسه را با شیر گرم یا عسل میل کنند که هر فرد بسته به ذائقه‌اش می‌تواند آن را به قهوه‌اش اضافه کند.

طرز تهیه قهوه فرانسه

قهوه های فرانسه آسیاب شده درشت تر از قهوه اسپرسو و ترک است. در اصل قهوه فرانسه با دستگاه فرنچ پرس درست می شود. اما می توانید آن را با قهوه ساز و یا دستگاه اسپرسو هم تهیه کنید. این نوع قهوه در آمریکا و اروپا طرفداران بسیاری دارد مخصوصاً در وعده صبحانه.

مواد لازم برای تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

  • فرنچ پرس
  • آب ۹۳ درجه
  • پودر قهوه مناسب فرنچ پرس

طرز تهیه

برای تهیه قهوه فرانسه به روش اصلی ابتدای کار آب جوش را به مدت ۲ دقیقه در دمای محیط قرار می دهیم تا به دمای ۹۳ درجه برسد. در ادامه قهوه فرانسه را درون فرنچ پرس می ریزیم و آب جوش را به آن اضافه می کنیم.

حالا دسته فرنچ پرس را روی به بالا قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم قهوه به مدت ۴ دقیقه استراحت کند تا دم بکشد. در ادامه پس از گذشت این زمان دسته فرنچ پرس را فشار می دهیم تا قهوه روی سطح را ته نشین کند.

در نهایت دو فنجان مناسب انتخاب می کنیم، سپس قهوه را درون فنجان ها می ریزیم و به همراه شکلات تلخ سرو می کنیم. در صورت تمایل برای تزیین قهوه می توانیم از خامه فرم گرفته استفاده کنیم. نوش جان.

طرز تهیه قهوه فرانسه