طرز تهیه لواشک سیب

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه لواشک سیب خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

لواشک خانگی یکی از سالم‌ترین و پرطرفدارترین تنقلات خانگی می باشد. شما میتوانید لواشک را از هر میوه‌ای درست کنید. لواشک سیب یکی از مقوی‌ترین لواشک‌هایی است که به سادگی در خانه آماده میشود. لواشک سیب را میتوانید با توجه به فصل جلوی کولر، در نور آفتاب، روی بخاری یا در فر خشک کنید. اگر شما هم ترجیح می‌دهید لواشکی کاملا سالم و بهداشتی بخورید در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه لواشک سیب

مواد لازم

  • سیب ۲.۵ کیلوگرم
  • آب ۱ لیوان
  • نمک به مقدار لازم
  • شکر به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا سیب ها را بشورید و سپس هسته آن را جدا کنید و خرد کنید شما بسته به ترشی و شیرینی سیب های خود می توانید نمک و شکر بزنید اگر سیب ها شیرین بودن می توانید شکر را حذف کنید.

در ادامه آب را روی سیب ها ریخته و حرارت را روشن کنید و برای ۱ الی نیم ساعت بستگی به مقدار سیب های صبر کنید تا سیب ها کاملا پخته و نرم شوند در انتها نمک و یا شکر را اضافه کنید و با کمک گوشتکوبی برقی یا پشت قاشق خوب سیب ها را له کنید.

سپس سیب های له شده را داخل صافی ریخته سپس خوب فشار دهید تا آب سیب خارج شود و تفاله های آن در صافی باقی بماند.

داخل یک سینی فلزی نایلون انداخته و خیلی کم با قلمو چرب کنید سپس لواشک را به طور یکنواخت داخل سینی ریخته و خوب صاف کنید سپس جلو آفتاب قرار دهید تا زمانی که خشک شود به همین راحتی لواشک سیب ما حاضر است.

برای درست کردن لواشک در فر ابتدا سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و فر را روی کمترین درجه تنظیم کنید سپس لواشک را روی سینی فر ریخته و برای ۴ ساعت داخل فر با در نیمه باز قرار دهید تا لواشک ها خشک شوند.

طرز تهیه لواشک سیب