طرز تهیه چیز کیک آلبالو

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه چیز کیک آلبالو خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

چیز کیک یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که در سرتاسر جهان تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است. چیز کیک ها تنوع بسیار بالایی دارند و با طعم های بسیار متنوعی درست می شوند. همچنین روش تهیه آنها نیز متفاوت است، برخی با کیک آن را درست می کنند که به فر احتیاج دارند و برخی با بیسکوییت و به روشی کاملا ساده بدون احتیاج به فر آن را تهیه می کنند.

چیز کیک آلبالو یکی از انواع چیز کیک ها می باشد که بسیار پرطرفدار است. این چیز کیک را می توان به عنوان یک نوع شیرینی برای پذیرایی در مهمانی ها یا عصرانه در کنار چای یا قهوه سرو نمود. در ادامه طرز تهیه چیز کیک آلبالو یخچالی بدون فر و بسیار ساده را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه چیز کیک آلبالو
طرز تهیه چیز کیک آلبالو

مواد لازم

بیسکوییت پتی بور ۲ بسته
پنیر ماسکارپونه ۴۰۰ گرم
خامه صبحانه ۴۰۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
شکر آسیاب شده (یا پودر قند) سه چهارم لیوان
پودر ژلاتین ۴ قاشق مرباخوری
آب سه چهارم لیوان
وانیل یک سوم قاشق چای خوری
مربای آلبالو به مقدار لازم

طرز تهیه چیز کیک آلبالو

برای تهیه چیزکیک خوشمزه با آلبالو در ابتدای کار، بیسکوییت پتی بور را آسیاب می کنیم. سپس ۱۵۰ گرم کره را به روش بن ماری روی بخار کتری قرار می دهیم تا کامل ذوب شود. سپس داخل بیسکوییت های آسیاب شده می ریزیم.

کره و بیسکوییت را مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس درون قالب کمربندی می ریزیم و با قاشق یا ته لیوان آن را در قالب پرس می کنیم و می گذاریم داخل یخچال تا سفت شود و به اصطلاح خودش را بگیرد.

در این فاصله، سه چهارم لیوان آب را درون یک کاسه کوچک می ریزیم. سپس پودر ژلاتین را روی آن می پاشیم و صبر می کنیم تا حالت اسفنجی به خودش بگیرد. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا کاملا حل و شفاف شود.

درون یک کاسه دیگر، پنیر ماسکارپونه (یا پنیر خامه ای) و خامه صبحانه و شکر آسیاب شده یا پودر قند را داخل ظرف می ریزیم و با همزن می زنیم تا یکدست شود.

در این مرحله ژلاتین را کم کم به مواد بالا که آماده کرده ایم، اضافه کرده و مدام هم می زنیم. در پایان وانیل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود.

در نهایت مواد پنیری را روی بیسکوییت ها می ریزیم، سطح آن را صاف میکنیم و درون یخچال می گذاریم تا سفت شود و ببندد. پس از چند ساعت که کامل خودش را گرفت، قالب را بیرون می آوریم و روی آن مربای آلبالو می ریزیم و سرو می کنیم.

طرز تهیه چیز کیک آلبالو
طرز تهیه چیز کیک آلبالو

نکات مهم

  • می توانید به جای بیسکوییت پتی بور از ساقه طلایی به سلیقه خود استفاده کنید.
  • اگر از خامه قنادی استفاده می کنید، پودر قند را حذف کنید، زیرا خامه قنادی شیرین است.
  • بهتر است بعد از اضافه کردن مربا، باز هم چیزکیک را کمی در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.
  • می توانید از هر مربای دیگری با انواع طعم ها طبق سلیقه خود استفاده کنید.
  • می توانید از وانیل مایع نیز استفاده کنید.
طرز تهیه چیز کیک آلبالو
طرز تهیه چیز کیک آلبالو

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: