طرز تهیه چیز کیک انار

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه چیز کیک انار ، دسر خوشمزه و مجلسی ویژه شب یلدا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

چیز کیک انار یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده فصل پاییز است که معمولا برای شب یلدا درست می شود. چیز کیک در واقع یک نوع شیرینی است که از دو لایه تشکیل شده است که لایه اصلی آن متشکل از انواع پنیر مثل پنیر خامه‌ای، پنیر ماسکارپونه و خامه می‌باشد که معمولاً با پودر قند یا پودر شکر شیرین می‌شود. همان طور که می‌دانید چیز کیک یکی از دسر‌های پرطرفدار است و به دلیل ظاهر زیبایی که دارد سفره شما را بسیار چشم نواز می‌کند بنابراین برای مهمانی‌ها و مجالس مناسب است. با ما باشید تا مرحله به مرحله و با ذکر نکات مهم، چیز کیک اناری امروز را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه چیز کیک انار

مواد لازم برای تهیه چیز کیک انار

  • بیسکویت پتی بور ۲ بسته
  • کره ۱۰۰ گرم
  • انار یک لیوان
  • پنیر ماسکارپونه (یا پنیر خامه‌ای) یک بسته ۲۰۰ گرمی
  • خامه صبحانه یک بسته ۲۰۰ گرمی
  • پودر قند ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
  • ژله انار ۱ بسته
  • دانه انار برای تزئین

طرز تهیه

ابتدا بیسکوییت های پتی بور را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس آن ها را می کوبیم تا پودر شوند. در ادامه یک قابلمه روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم، سپس کره را به قابلمه اضافه می کنیم. حالا به روش بنماری کره را آب می کنیم، سپس درون بیسکوییت های پودر شده می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و مخلوط بیسکوییت ها را درون آن می ریزیم.

در این مرحله با یک جسم مخلوط بیسکوییت را فشار می دهیم تا مواد منسجم و فشرده شود. در ادامه اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

حالا خامه صبحانه و پنیر ماسکارپونه (یا خامه ای) که حتما خنک باشند را درون ظرف می ریزیم، سپس پودر قند را اضافه می کنیم. سپس مواد را با لیسک مخلوط می کنیم و در ادامه با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا یکدست شود. حالا پودر ژلاتین را همراه با مقداری آب جوش حل می کنیم، سپس روی حرارت کتری بنماری می کنیم.

انار را از وسط نصف می کنیم، سپس درون یک کاسه جداگانه با قاشق پشت انار می کوبیم تا دانه های انار خارج شود. در ادامه دانه های انار را به همراه پودر ژلاتین درون مخلوط خامه می ریزیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم.

در این مرحله بیسکوییت را از بخچال خارج می کنیم، سپس از مخلوط خامه روی بیسکوییت ها می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم. در ادامه مجددا اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

پس از گذشت ۱ ساعت پودر ژله انار را درون یک کاسه می ریزم، سپس آب جوش را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا ذرات ژله حل شود. در ادامه چیز کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس ژله انار را اضافه می کنیم.

در نهایت چند دانه انار را روی ژله می ریزیم و اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۴ ساعت در یخچال بماند تا ژله بطور کامل خودش را بگیرد. این چیز کیک خوشمزه را می توانید در شب یلدا درست کنید و میل کنید. نوش جان.