Subscribe Now
Trending News
غذای ایرانی, غذای محلی

طرز تهیه آبگوشت غوره خوشمزه و مقوی 

طرز تهیه آبگوشت غوره

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه آبگوشت غوره ، یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذاها را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

آبگوشت از آن دسته غذاهای قدیمی، سنتی و پرطرفدار در بین ایرانیان است. این غذا که از قدیم الایام پایه ثابت سفره ایرانیان بوده است، غذایی بسیار مقوی است که در قدیم باعث بنیه و انرژی کافی برای کار کردن افراد می شده است. آبگوشت که با نام دیزی هم شناخته می شود یکی از غذاهای معروف و سنتی ایرانیان است.

آبگوشت غوره غذای محلی کردستان و همدان است که بسیار خوشمزه و لذیذ است. از غوره برای خوش طعم کردن این آبگوشت استفاده می کنند. کارشناسان تغذیه باور دارند که غوره دارای ترکیبات بی نظیری است و به همین دلیل بهتر است آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. در ادامه طرز تهیه آبگوشت غوره خوشمزه و لذیذ را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه آبگوشت غوره
طرز تهیه آبگوشت غوره

مواد لازم

  • گوشت گوسفندی و دنبه نیم کیلو
  • غوره ۲۰۰ گرم
  • لوبیا سفید نصف پیمانه
  • نخود نصف پیمانه
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • پیاز درشت ۱ عدد
  • ادویه ۱ قاشق مرباخوری
  • زردچوبه ۱ قاشق مرباخوری
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپخوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه

نخود و لوبیا را از شب قبل خیس دهید و طی آن چند بار آب آن را عوض کنید.

داخل قابلمه ای گوشت گوسفند را به همراه حبوبات خیس داده شده، یک عدد پیاز، زردچوبه و مقداری دنبه قطعه قطعه شده با هم مخلوط کنید و حدود یک لیتر آب داخلش بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید.

خواندن
طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه به روش های مختلف

کف های جمع شده روی قابلمه را با قاشق بردارید تا آب گوشت شفاف شود. در حین پختن آبگوشت سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به همراه رب داخل آن بریزید. در انتهای پخت هم غوره را داخل آبگوشت اضافه کنید.

در این مرحله مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا آبگوشت به آرامی بپزد. بعد از ۲۰ دقیقه جوشیدن غوره، آن را بچشید و بعد حرارت را خاموش کنید و آبگوشت را سرو کنید.

آبگوشت غوره و نعناع

برخی مقداری نعناع نیز به این آبگوشت اضافه می کنند. در صورت تمایل به اندازه یک قاشق غذاخوری روغن روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس یک قاشق نعناع خشک داخل روغن بریزید و بعد از ۱۰ ثانیه شعله را خاموش کنید. نعناع داغ را هم در مرحله آخر داخل آبگوشت غوره بریزید و سپس آن را سرو کنید.

آبگوشت غوره و گوجه فرنگی

یکی از دستورهای این آبگوشت، آبگوشت غوره و گوجه فرنگی کرمانشاه است. دستور این آبگوشت نیز مشابه دستور بالاست با این تفاوت که شما نیاز به ۵ یا ۶ گوجه فرنگی دارید. باید گوجه‌ها را پوست بگیرید و در مرحله ای که غوره را به آبگوشت اضافه می کنید گوجه ها را نیز در قابلمه بریزید و برای مدت ۲۰ دقیقه درب قابلمه آبگوشت را ببندید تا حسابی جا بیفتد.

طرز تهیه آبگوشت غوره
طرز تهیه آبگوشت غوره

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

خواندن
طرز تهیه خورش ترشه تره ، غذای اصیل گیلانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *