طرز تهیه مارمالاد گلابی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مارمالاد گلابی خوشمزه و خانگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مارمالاد گلابی مانند مربای گلابی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین انواع مارمالاد است. در مجموع مارمالادها جزو انواع دسرهای محبوب در سراسر دنیا هستند که نسبت به مربا، بافت نرم‌تری دارند. اگر تا به حال از میوه گلابی مربا و یا مارمالاد درست نکرده اید، توصیه میکنم حتما یکبار امتحان کنید و از طعم و عطر این میوه خوشمزه لذت ببرید. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه مارمالاد گلابی همراه ما باشید.

طرز تهیه مارمالاد گلابی

مواد لازم مارمالاد گلابی

  • شکر ۱٫۵ کیلوگرم
  • ژلاتین ۳ ورق
  • گلابی ۳ کیلو گرم
  • وانیل ۱ قاشق چایخوری
  • آبلیمو نصف استکان

طرز تهیه

ابتدا گلابی ها را بشورید و پوست کنید و قسمت سفت و وسط آن را بگیرید و خرد کنید. سپس داخل قابلمه ای بریزید و تا روی گلابی ها داخل قابلمه آب بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد و گلابی ها بپزند.

بعد از اینکه گلابی ها کاملا پخته شدند آنها را با گوشتکوب برقی یا غذاساز له کنید و سپس شکر را روی آن بپاشید و اجازه دهید چند ساعت بمانند.

بعد از چند ساعت گلابی و شکر مخلوط شده را روی حرارت قرار دهید تا به آرامی بجوشد و قوام بیاید. سپس ژلاتین را با کمی آب جوش حل کنید و به همراه آبلیمو  و وانیل داخل گلابی ها بریزید  و بعد از ۲ الی ۳ جوش مارمالاد را خاموش کنید. نوش جان

خواندن
طرز تهیه وافل خوشمزه ، صبحانه ای دلپذیر

طرز تهیه مارمالاد گلابی

نکات

۱- آب لیموترش تا حد زیادی از تیره رنگ شدن مارمالاد جلوگیری می کند و طعم شیرین مارمالاد را تعدیل می کند هرگز آن را حذف نکنید، اگر لیمو ترش تازه ندارید از یک قاشق غذاخوری آب لیمو استفاده کنید.

۲- استفاده از ژلاتین در طرز تهیه مارمالاد گلابی، باعث شفافیت رنگ مارمالاد خواهد شد. همچنین ژلاتین به مارمالاد بافت ژله‌ای و کشسانی می‌دهد و کمی آن را غلیظ‌تر می‌کند ولی وجود آن در مارمالاد ضروری نیست.

۳- برای اینکه عطر و طعم مارمالاد گلابی بهتر شود، از وانیل پودری یا عصاره وانیل استفاده کنید. برای درست کردن مارمالاد استفاده از عصاره وانیل بهتر است.

۴- استفاده از گلاب، هل و زعفران هم در طرز تهیه مارمالاد گلابی متداول است. اگر می‌خواهید عطر این چاشنی‌ها در مارمالاد بماند، زمان افزودن آنها را به دقایق پایانی موکول کنید و چند دقیقه بعد، حرارت را قطع کنید.

۵- اگر از زعفران در مارمالاد استفاده می‌کنید، بهترین زمان اضافه کردن آن، همزمان با شکر است تا زعفران رنگ خود را پس بدهد. ولی اگر از زعفران دم کرده استفاده می‌کنید، در آخر پخت آن را اضافه کنید.