طرز تهیه پاستا با لبو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه پاستا با لبو با طعمی لذیذ و فوق العاده آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پاستا با لبو ، پاستایی خوشرنگ و خوشمزه می باشد که از نظر سلامتی هم بسیار مفید است. زیرا لبو دارای آنتی اکسیدان زیادی می باشد که برای پوست و مو و قلب و بقیه ارگان های بدن مفید است و خاصیت ضد سرطان نیز دارد. پاستا با لبو سالم و بدون کلسترول است در عوض با داشتن روغن زیتون و گردو تمام چربی های مفیدی را که بدن لازم دارد تأمین می کند و یک غذای رژیمی و سالم و مفید می باشد. این پاستا دستور پختی ساده دارد و در زمان کوتاهی آماده می شود.

طرز تهیه پاستا با لبو

مواد لازم

  • پاستا پنه ۱ بسته
  • لبو ۳ عدد
  • سیر ۲ تا ۳ حبه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • گردو ۵۰ گرم
  • پنیر پارمزان ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری
  • روغن زیتون به مقدار کافی
  • برگ ریحان به مقدار کافی

طرز تهیه

 ابتدا لبو ها را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم لبو کاملا بپزد.

بعد از پخت ، پوست آنها را جدا می کنیم و لبو را به قطعات کوچک خرد می کنیم و درون غذاساز می ریزیم، سپس پوست سیر را جدا می کنیم و درون غذاساز می ریزیم. در ادامه روغن زیتون را به همراه گردو درون غذاساز اضافه می کنیم و با دور تند میکس می کنیم.

خواندن
طرز تهیه جگر کبابی خوشمزه به روش رستورانی

در این مرحله مقداری فلفل سیاه و پنیر پارمزان را به سس اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یک دست شود.

در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. زمانی که آب به نقطه جوش رسید، پاستا را به همراه مقداری نمک درون آب جوش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم پاستا پخته و نرم شود. زمانی که پاستا پخت نصف لیوان از آب پاستا را بر می داریم، سپس پاستا را آبکش می کنیم.

در ادامه در یک تابه مناسب مقداری روغن زیتون می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا پاستا را به همراه آب پاستا به تابه اضافه می کنیم، سپس سس لبو را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم پس از ۵ دقیقه پاستای لبو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با چند برگ ریحان تزئین می کنیم. نوش جان.