بهترین رستوران‌ های اردبیل

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ بهترین رستوران‌ های اردبیل را خواهیم داشت. برای آشنایی با این رستوران ها در ادامه همراه ما باشید.

اردبیل به عنوان یکی از شهر‌های تاریخی ترک زبان ایران به حساب می‌آید که به‌دلیل برخورداری از آب‌وهوای معتدل و نیز بنا‌های تاریخی، در تمامی فصول سال خصوصاً فصل تابستان، مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

جالب است بدانید که غذا‌های اردبیل یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌روند که کمتر کسی از کنار غذا‌های لذیذ این شهر، به‌خصوص کباب‌های آن بی‌تفاوت بگذرد. از ویژگی‌های بارز رستوران‌های اردبیل ارائه باکیفیت‌ترین و لذیذترین غذا‌ها با منصفانه‌ترین قیمت است که بر لذت‌بخش‌تر شدن غذاها می‌افزاید و توجه مهمانان این شهر را به خود جلب می‌نماید.

بهترین رستوران‌ های اردبیل

رستوران شاه عباس

در عصر حاضر سلایق مردم بیشتر به سبک سنتی نزدیک‌تر شده و اکثریت آن‌ها ترجیح می‌دهند تا غذای خود را در محیطی دنج و کاملاً سنتی میل کنند. اگر به‌دنبال رستورانی شاهانه و سنتی هستید پیشنهاد ما به شما رستوران شاه عباس اردبیل است. این رستوران در منطقه تاریخی ابراهیم آباد درون یک حمام قدیمی بنا شده که قدمت آن به زمان صفویه بازمی‌گردد.

از دیگر خصوصیات برجسته آن می‌توان به وجود فضایی با میز و صندلی‌های مدرن اشاره کرد که برای افرادی در نظر گرفته شده که در فضا‌های مدرن راحت‌تر هستند. حوضچه‌ وسط رستوران به هنگام صرف غذا از مشتریان دلربایی می‌کند و به‌گونه‌ای طراحی شده که هم بخش سنتی و هم بخش مدرنیته داخل تالار پذیرایی مشرف به آن هستند.

  • آدرس رستوران شاه عباس اردبیل: ابراهیم آباد، خیابان معادی، خیابان آرتاویل
  • شماره تماس: ۰۴۵۳۳۲۴۹۵۸۸          
بهترین رستوران‌ های اردبیل
بهترین رستوران‌ های اردبیل

رستوران خانه صادقی

این رستوران در یک خانه تاریخی بنا شده که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. در واقع میل کردن غذا در این مکان، با یک تیر دو نشان زدن است؛ چراکه هم یک غذای لذیذ میل می‌کنید و هم از یک بنای تاریخی که جزء جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود، دیدن می‌کنید. ورودیه رستوران حیاط این خانه است که شما را در همان ابتدای کار با فضایی زیبا و دلنشین روبه‌رو خواهد کرد. از پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی گرفته تا حوضچه‌ بزرگی که در وسط خانه قرار گرفته، برای شما خانه‌های باصفای قدیمی را تداعی می‌کنند. در بین این همه زیبایی و حس خوب، خوردن غذا، حال و هوای دیگری دارد که خود باید آن را تجربه نمایید.

رستوران خانه صادقی یکی از بهترین رستوان‌های شهر اردبیل به شمار می‌رود که در منوی غذایی خود ترکیبی از غذا‌های سنتی و سایر غذا‌های رایج کشور را جای داده است. از طرفی در بخشی از این مکان تاریخی شاهد کافی شاپی سنتی مدرنیته هستیم که با ارائه دمنوش‌های محلی خوش‌عطر، رقم زدن حال و هوایی خوش را برای مشتریان خود را تضمین می‌کند. همچنین می‌توانید برای صرف صبحانه نیز به این مکان مراجعه نمایید.

  • آدرس رستوران خانه صادقی اردبیل: اوچ دکان، خیابان کاشانی، خیابان طالقانی
  • شماره تماس: ۰۴۵۳۳۲۶۲۹۶۰        

کبابی حاج مالک

کباب جزء آن دسته از غذا‌هایی بوده که برای ما ایرانی‌ها بسیار حائز اهمیت است و به هر کجا که سفر می‌کنیم مطمئناً حداقل یک وعده غذایی خود را به خوردن کباب اختصاص خواهیم داد. در نتیجه برای ما مهم است که کباب را در کدام رستوران میل نماییم که طعم لذیذ آن در خاطرمان باقی بماند. یکی از بهترین رستوران‌های شهر اردبیل که قدمتی ۵۰ ساله در پخت و سرو کباب داشته، کبابی حاج مالک نام دارد. شاید در وهله‌ اول که وارد این رستوران می‌شوید، احساس کهنه بودن به شما دست بدهد؛ اما دلیل این موضوع به نمایش گذاشتن قدمت زیاد این رستوران به مشتریان جهت اطمینان خاطر آن‌ها از تجربه و تاریخچه بالای این مکان است.

بزرگ‌ترین دلیل شهرت این رستوران استفاده از گوشت تازه برای پخت کباب‌ها است و به عبارتی بعد از انتخاب نوع غذا توسط مشتریان، گوشت کباب و… در همان لحظه از کشتار روز جدا شده و به سیخ کشیده می‌شوند. در واقع در وهله‌ اول شما به یک قصابی مراجعه می‌کنید و پس از انتخاب گوشت، جگر، دل و… آن را به یک آشپز مجرب می‌سپارید تا برایتان کبابی لذیذ را طبخ نماید.

  • آدرس کبابی حاج مالک اردبیل: یوسف آباد، بلوار بعثت
  • شماره تماس: ۰۴۵۳۳۶۱۰۵۹۴   
بهترین رستوران‌ های اردبیل
بهترین رستوران‌ های اردبیل

رستوران حاج قربان

اگر به‌دنبال رستورانی شیک، مدرن و اعیانی هستید، پیشنهاد می‌شود تا به رستوران حاج قربان سری بزنید. این رستوران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های معروف شهر اردبیل شناخته می‌شود که در سه طبقه طراحی و ساخته شده است. یکی از مزایای این مکان نسبت به سایر غذاخوری‌ها وجود پارکینگ در محیط بیرونی آن بوده که یک امتیاز بزرگ در نظر مشتریان به حساب می‌آید. پخت کباب در این رستوران نیز به‌گونه‌ای است که از گوشت تازه کشتار همان روز استفاده می‌کنند و در نتیجه طعم بهتر و تازه‌ای داشته و این موضوع یکی دیگر از امتیازات این مکان به شمار می‌رود.

روال کار در این رستوران به این‌گونه است که سه سیخ کباب لذیذ را پس از پخت کامل به همراه گوجه‌های کبابی شده درون کاسه‌های گل سرخی قرار می‌دهند. کباب و گوجه‌های درون کاسه‌های گل سرخی آغشته به کره محلی می‌شوند که لذت غذا را صد چندان می‌کند. پس از پایان غذا نیز می‌توانید با چای داخل استکان گل سرخی، روحیه خود را ریکاوری کنید و نیازی نیست تا هزینه‌ای از بابت این چای بپردازید.

  • آدرس رستوران حاج قربان اردبیل: کرد احمد، خیابان باغمیشه، بلوار سعدی
  • شماره تماس: ۰۴۵۳۳۴۴۱۸۷۴

رستوران گل سرخ

یکی دیگر از بهترین‌ رستوران‌های اردبیل رستوران گل سرخ است که محبوب قشر جوان و امروزی به نظر می‌آید. دکوراسیون داخلی و نیز چیدمان میز و صندلی‌های آن بسیار شیک و کاملاً به‌روز هستند و می‌توان گفت مطابق با سلیقه‌ روز دنیا چیده شده‌اند. همچنین یک پارکینگ اختصاصی نیز برای رفاه مراجعین در نظر گرفته شده است. این محیط از غذاخوری برای افراد امروزی و دوست‌دار مدرنیته بسیار جذاب است که اگر برخورد عالی پرسنل آن را نیز در نظر بگیریم، می‌‌تواند یکی از بهترین غذاخوری‌های این شهر به شمار رود.

در نظر داشته باشید که منوی این رستوران نسبت به سایر رستوران‌ها کمی گران‌تر بوده؛ اما پس از امتحان غذا‌های متنوع آن متوجه تفاوت قیمتی آن نیز خواهید شد.   البته کیفیت و طعم خوش غذاهای این رستوران سبب شده‌اند تا این میزان هزینه برای مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند زیاد به چشم نیامده و از صرف غذایی لذیذ در این مکان نهایت لذت را ببرند.

  • آدرس رستوران گل سرخ اردبیل: سبلان فاز دو، بلوار بعثت، خیابان باکری
  • شماره تماس: ۰۴۵۳۳۶۳۵۰۰۵
بهترین رستوران‌ های اردبیل
بهترین رستوران‌ های اردبیل

سخن پایانی

اردبیل یکی از شهرهای پرطرفدار و گردشگرپذیر کشور است که علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری فراوان، رستوران‌های معروف با سرو انواع غذاها را در خود جای داده است. غذا جزء آن دسته از نیاز‌های انسان بوده که کاملاً سلیقه‌ای است و نمی‌توان با قراردادن یک الگو و در نظر گرفتن یک قشر خاص به طبخ آن پرداخت. کباب‌های این شهر بسیار معروف و البته لذیذ هستند. در سفر خود به اردبیل می‌توانید در این رستوران‌ها اوقات خوشی را پشت سر بگذارید.

مقالات بیشتر بخوانید: