طرز تهیه لواشک توت فرنگی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه لواشک توت فرنگی خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

توت فرنگی از آن میوه های بهاری جذاب است که همه جوره می توان با آن آشپزی کرد و لذت برد؛ از تهیه مربا توت فرنگی، تا کیک توت فرنگی، مارمالاد توت فرنگی و لواشک توت فرنگی.  لواشک توت فرنگی خانگی بسیار ساده و سریع تهیه می‌شود و شما از خوردنش سیر نمی‌شوید. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه توت فرنگی همراه ما باشید.

طرز تهیه لواشک توت فرنگی

مواد لازم

  • توت فرنگی ۷۰۰ گرم
  • شکر ۳/۴ فنجان

طرز تهیه

برای درست کردن لواشک توت فرنگی، ابتدا توت فرنگی ها را همراه با شکر داخل مخلوط کن قرار دهید تا با هم ترکیب شوند و پوره ای یک دست به دست آید.

سپس مخلوط را از یک صافی ریز عبور دهید و در یک قابلمه بریزید و اجازه دهید پوره به جوش آید و حالا شعله را کم کنید تا مخلوط ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به صورت آهسته غل بزنید و گاهی آن را هم بزنید تا زمانی که مخلوط به گونه ای غلیظ شود که روی خودش تا بخورد.

حالا فر را با دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت داغ کنید سپس کف یک سینی فر را کاغذ روغنی نچسب قرار دهید. در این مرحله از روش تهیه لواشک توت فرنگی، پوره داغ را روی کاغذ بریزید و با استفاده از یک کاردک آن را به صورت یک دست و یک لایه نازک پهن کنید به طوری که به شکل یک مستطیل ۳۱ در ۲۵ سانتی متر در بیاید.

اجازه دهید پوره به مدت دو تا سه ساعت درون فر باقی بماند تا خشک و به صورت چسبناک شود اما به انگشت نچسبد. لواشک را با همان کاغذ روی یک سینی فر قرار دهید و اجازه دهید حداقل سه ساعت و حداکثر یک شبانه روز بماند تا خنک شود و یک ورقه کاغذ روغنی دیگر روی لواشک قرار دهید و حالا لواشک را به همراه کاغذ از سینی جدا کنید.

در مرحله آخر از روش تهیه لواشک توت فرنگی می توانید لواشک را برش دهید و یا به شکل دلخواه در بیاورید. نوش جان.

 

طرز تهیه لواشک توت فرنگی