طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

دسرها همیشه یکی از پرطرفدارترین ها هستند. پاناکوتا یکی از انواع دسرهای بین المللی است که در سرتاسر دنیا محبوب و پرطرفدار می باشد. این دسر علاوه بر اینکه طرز تهیه بسیار آسانی دارد بسیار هم خوشمزه است و می توان آن را در طعم های مختلف درست کرد.

پاناکوتا زعفرانی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین دسرها و یک دسر ایتالیایی است. این دسر خوشمزه به دلیل اینکه حاوی ژلاتین می باشد، حالتی ژله ای دارد و برای مهمانی ها و مجالس یک گزینه بسیار مناسب می باشد. در کل تهیه این دسر بسیار راحت است. در ادامه طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی
طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

مواد لازم

  • شیر ۱٫۵ پیمانه
  • شکر نصف پیمانه
  • خامه صبحانه یک بسته
  • پودر ژلاتین ۲ قاشق سوپخوری
  • زعفران دم کرده به اندازه کافی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

برای تهیه پاناکوتای خوشمزه و مخصوص با طعم زعفرانی ابتدا پودر ژلاتین را در کاسه ای می ریزیم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم و نصف لیوان آب جوش روی آن می ریزیم و آرام با قاشق هم می زنیم تا کاملا در آب حل شود.

در این مرحله حدود ۳۰ دقیقه زودتر شیر و خامه را از یخچال بیرون می آوریم و گوشه ای می گذاریم تا با دمای آشپزخانه سازگار شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با قلموی آغشته به روغن مایع چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

حالا پس از اینکه پودر ژلاتین کاملا در آب حل شد، شیر را داخل قابلمه ای کوچک می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و بلافاصله خامه را نیز به شیر می افزاییم و شکر را نیز کم کم اضافه می کنیم و کمی با هم ترکیب می کنیم.

سپس با قاشق مواد را هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود و بعد ژلاتین شفاف شده را اضافه می کنیم و همگی مواد را مجددا مخلوط می کنیم و زعفران دم کرده را نیز می افزاییم و (می توانید کمی گلاب نیز به مواد اضافه کنید) مداوم مایه پاناکوتا را هم می زنیم تا قوام یابد.

زمانیکه مایه پاناکوتا غلیظ شد و به حالتی شبیه به فرنی رسید حرارت را خاموش می کنیم و مایه را داخل قالب می ریزیم و کنار می گذاریم تا خنک شود و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۱۲ ساعت کاملا خودش را بگیرد.

پاناکوتا آماده شده را از یخچال بیرون می آوریم و روی آن بشقاب قرار می دهیم و بر می گردانیم. البته می توانید اول کناره های آن را با کارد از قالب جدا کنید و بعد برگردانید و روی آن را با انواع مغزها مانند پسته یا انواع میوه ها تزئین کنید.

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی
طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

نکات مهم

  • پاناکوتا را هم می توانید به صورت قالبی برگردانید و هم می توانید در ظروف تک نفره سرو کنید.
  • برای طعم بهتر دسر می توانید نوک قاشق چایخوری وانیل نیز به مواد خود اضافه کنید.
  • در صورت تمایل میتوانید مقداری گلاب داخل دسر بریزید.
  • میزان شکر کاملا بسته به ذائقه شماست و می توان آن را کم و زیاد کرد.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: