طرز تهیه باقالی روغن

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه باقالی روغن ، یکی از غذاهای ساده و خوشمزه عربی را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

شاید تا کنون حتی اسم این غذا را هم نشنیده باشید ولی این غذا یکی از بهترین و سنتی ترین غذا های عربی به حساب می آید که می تواند یک صبحانه عالی برای شما باشد. می توانید این غذا را امتحان کنید و از طعم و مزه بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

باقالی روغن یا باقله دهین را معمولا جزو دسته اشکنه ها می دانند. زیرا این غذا به اشکنه شباهت دارد و با نان سرو می شود. به همین دلیل ممکن است آن را با نام اشکنه باقالا عربی نیز بشنوید. در ادامه طرز تهیه باقالی روغن عربی ساده و خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه باقالی روغن
طرز تهیه باقالی روغن

مواد لازم

  • باقالی پوست گرفته ۵۰۰ گرم
  • نان سنگک ۱ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد (برای هر نفر یک عدد)
  • روغن حیوانی یا کره ۳ قاشق سوپخوری
  • نمک، نعنا خشک و سرکه به میزان لازم

طرز تهیه

برای تهیه این غذا باید باقالی ها را با مقداری آب داخل قابلمه ریخته و روی شعله گاز بگذارید تا بپزد و در نهایت باید باز هم به آن آب اضافه کنید. پس از اینکه باقلا پخت باید آنها را از آب بیرون بیاورید و پوست دوم را هم جدا کنید.

سپس نان را به قسمت های کوچک تر تقسیم کرده، داخل ظرف دلخواه بریزید و آب باقالی ها را روی آنها بریزید تا نان ها نرم تر شود. سپس باقالی ها را هم به آن ها اضافه کنید.

حالا در یک ظرف جدا تخم مرغ ها را بشکنید و هم بزنید و به شکل نیمرو داخل روغن به همراه کمی نمک و نعنا خشک بپزید. هنگامی که تخم مرغ ها پخته شد آنها را روی نان و باقالی ها گذاشته و روی آن مقداری کره ذوب شده یا روغن حیوانی گرم شده بریزید.

باقالی روغن یا باقله دهین عربی خوشمزه و مقوی شما آماده است و می توانید آن را با ترشی، پیاز یا هر چیز دلخواه دیگر سرو کنید.

طرز تهیه باقالی روغن
طرز تهیه باقالی روغن

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: