طرز تهیه کیک نسکافه ای

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک نسکافه ای خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک نسکافه ای به دلیل داشتن طعم و مزه نسکافه بسیار خوشمزه می باشد و پخت این کیک یک پیشنهاد ویژه برای کسانی که علاقه مند به عطر نسکافه هستند می باشد. کیک نسکافه با طعم ملایم نسکافه در کنار یک فنجان چای یا قهوه طعم خاطره انگیزی را برای شما به وجود میاورد و یک گزینه عالی برای عصرانه محسوب میشود که به راحتی میتوانید در منزل تهیه کنید. شما می توانید کیک نسکافه ای را با خامه طعم دار شده با نسکافه تزئین کنید. در ادامه با آموزش کامل این کیک خوشمزه همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک نسکافه ای

مواد لازم

  •  تخم مرغ: ۴ عدد متوسط
  •  آب جوش یا شیر: نصف پیمانه
  •  پودر نسکافه: ۲ قاشق غذاخوری
  •  روغن مایع: نصف پیمانه
  •  شکر: یک پیمانه
  •  بکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری
  •  وانیل: یک قاشق چای‌خوری
  •  آرد: ۲ پیمانه

طرز تهیه

برای تهیه کیک نسکافه ابتدا همه مواد کیک را از یک ساعت قبل درون محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود.

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و کرم رنگ شود. سپس روغن مایع را اضافه کرده و ۱ دقیقه دیگر مواد را ترکیب می کنیم.

حالا نسکافه را درون شیر یا آب جوش حل می کنیم، کمی که خنک شد به کاسه اضافه کرده و یک دقیقه دیگر مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

در این مرحله ترکیب آرد را یک مرتبه الک می کنیم تا یکدست شود، سپس مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در همین حین مواد را با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

حالا قالب مورد نظرمان را با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی موجود در مایه کیک از بین برود.

در این مرحله قالب را به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد. در پایان، پس از پخت کیک، آن را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس در ظرف مورد نظرمان قرار داده و برش می زنیم.

طرز تهیه گاناش نسکافه ای

مواد لازم

  •  شکلات تخته‌ای سفید: ۱۳۰ گرم
  • خامۀ صبحانه: ۲۵۰ گرم
  •  پودر نسکافه: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک نسکافه ای

طرز تهیه

خامه را در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت خیلی ملایم قرار دهید. سپس آن را به آرامی هم زده تا خامه آب شود. در این مرحله می‌توانید خامه را به مدت ۲ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.

خامه را از روی حرارت برداشته و نسکافه را به آن اضافه کنید. اجازه دهید نسکافه و خامه کاملاً با یکدیگر ترکیب شوند.

شکلات تخته‌ای سفید خرد شده را به ترکیب اضافه کنید. کمی صبر کنید تا شکلات‌ها در خامه ذوب شوند. زمانی که گاناش را از روی حرارت بر می‌دارید، گاناش غلیظ‌تر می‌شود.

گاناش نسکافه‌ای شما آماده است. از این کرم در لایۀ میانی کیک و یا روی کیک به عنوان تزئین استفاده کنید. روی کرم کانالش مقداری گردوی خرد شده و چیپس شکلاتی بریزید. نوش جان.