طرز تهیه مربای هلو

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مربای هلو خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مربا از جمله صبحانه های پرطرفدار در تمام دنیاست و از آنجایی که با اکثر میوه ها می توان مربا تهیه کرد، آنقدر تنوع دارند که با تمام سلیقه ها متناسب است. انواع مرباها از جمله مربای آلبالو، گیلاس، به، هویج و… هستند که هرکدام طعم بی نطیر خود را دارند. مربای هلو یکی از خوشمزه ترین و خوش طعم ترین مرباهاست.

مربای هلو از آن دسته مرباهایی است که خیلی کمتر اسمش به گوش می خورد ولی بی نهایت خوشمزه و خوش رنگ است. سعی کنید از هلوهای خیلی رسیده استفاده نکنید در آن صورت مربای شما بیشتر شبیه مارمالاد می شود و تا جایی که امکان دارد هلوها را به قطعات کوچک خرد کنید و وسط هلو را گرفته تا مربا تیره نشود. از مربا و مارمالاد هلو معمولا برای دیزاین و تزئین انواع کیک ها، چیز کیک ها، شیرینی و دسرها هم استفاده می شود. در ادامه طرز تهیه مربا و مارمالاد هلو خوشرنگ و خوش طعم را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه مربای هلو
طرز تهیه مربای هلو

مواد لازم

  • هلو ۱.۵ کیلوگرم
  • شکر ۸۰۰ گرم
  • وانیل به مقدار کم
  • جوهر لیمو به مقدار کم

طرز تهیه

ابتدا هلو را شسته و خشک کنید. هلو ها را پوست بگیرید (بدین صورت که یک به علاوه در پایین هلو با چاقو ایجاد کنید و روی آن آبجوش ریخته، ۳ دقیقه بماند، سپس به راحتی پوست آن کنده می شود). سپس هلو ها را به قطعات کوچک ولی با ضخامت بیشتر خرد می کنیم.

خواندن
طرز تهیه مارمالاد کیوی ، خانگی و خوشمزه

هلو های خرد شده و شکر را به صورت لایه لایه، یعنی یک لایه هلو ، یک لایه شکر، در قابلمه ریخته و برای ۲ الی ۳ ساعت در یخچال گذاشته تا آب بیندازد.

قابلمه مربا را روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاید. سپس زیر حرارت را کم کرده و مدام کف روی مربا را می گیریم، این مرحله باید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه طول بکشد. وقتی که درون آ« حباب دیده شده مربای ما حاضر است.

در انتهای پخت کمی وانیل و جوهر لیمو اضافه می کنیم و از روی حرارت بر میداریم و می گذاریم تا خنک شده و مربا شیره را به خود جذب کرده و خوش رنگ تر شود. سپس در ظرف شیشه ای کاملا تمیز ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.

طرز تهیه مربای هلو
طرز تهیه مربای هلو

طرز تهیه مارمالاد هلو

طرز تهیه مارمالاد هلو کاملا مشابه دستور بالاست، با این تفاوت که بهتر است برای مارمالاد هلوهای نرم تر خریداری کنید. در مرحله ای که هلوها را خرد می کنید با استفاده از گوشت‌کوب برقی یا مخلوط‌کن یا با گوشتکوب دستی هلوها را به صورت پوره در آورید. لازم نیست کاملا له شوند زیرا در حین پخت و با پشت ملاقه کاملا له می شوند.

طرز تهیه مربای هلو
طرز تهیه مربای هلو

نکات مهم پخت

  1. اگر میخواهید مارمالاد هلو تهیه کنید، از هلوهای نرم استفاده کنید که در طول پخت به راحتی له می شوند.
  2. اگر قسمت قرمز رنگ وسط هلو را نگیرید مربا تیره رنگ میشود و دیگر زعفرانی رنگ نیست.
  3. می توانید مربا را به دو قسمت تقسیم کنید و به یکی مقداری زعفران زده تا مربای هلوی زعفرانی داشته باشید.
  4. می توانید به دلخواه ۲ ق غذا خوری گلاب نیز به مربا اضافه کنید، اما طعم هلو به تنهایی بسیار عالیست.
  5. اگر شیره مربا باقی ماند می توانید شربت هلو تهیه کنید.
  6. اضافه کردن جوهر لیمو مانع از کپک زدن می شود.
  7. اگر هلو های خریده شده ترش بود کمی بیشتر شکر بریزید.
  8. اگر مربا قوام نداشته باشد مربای هلو زود کپک می زند.
  9. از قاشق تمیز برای هم زدن مربا استفاده کنید.
خواندن
طرز تهیه مارمالاد به ، خوشمزه و مجلسی

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: