فلفل دلمه ای نر و ماده

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ درباره فلفل دلمه ای نر و ماده و درست یا غلط بودن این موضوع به شما خواهیم گفت. در ادامه همراه ما باشید.

فلفل دلمه ای از جمله مواد غذایی است که بسیار پرمصرف است و طعمی عالی به انواع غذاها می دهد. فلفل دلمه در غذاهای زیادی چون دلمه، انواع خورش ها و خوراک ها کاربرد دارد. اما آیا شما هم فکر می کنید که فلفل دلمه ای جنسیت نر و ماده دارد ؟ خیر، این موضوع حقیقت ندارد و فلفل دلمه ای جنسیت ندارد.

فلفل نر و ماده
فلفل نر و ماده

قطعا شما هم شنیده اید که فلفل هایی که چهار برجستگی در انتهای خود دارند ماده و آن هایی که سه برجستگی دارند نر هستند و فلفل ماده که انتهای خود ۴ برجستگی دارد، پر از دانه است و طعمی شیرین تر دارد و فلفل نر که سه برجستگی در زیر خود دارد، تخم کمتری دارد و تندتر است.

و این را هم شنیده اید که بنابراین نوع ماده برای تهیه انواع سالاد و خام خواری مناسب تر از فلفل نر است و اینکه فلفل نر برعکس فلفل ماده، بعد از تفت و پختن اصلا تلخ نمی شود و خوشمزه باقی می ماند. بنابراین فلفل نر برای پخت و پز بهتر است. اما هیچکدام از این نظریه ها صحیح نیست و باید بدانید که فلفل دلمه ای جنسیت ندارد.

برجستگی های انتهای فلفل دلمه ای

تعداد لوب ها (برجستگی ها) در انتهای فلفل دلمه ای نشان دهنده جنسیت آن نیست. فلفل دلمه ای جنسیت ندارد بلکه آن ها از گل هایی با قسمت های باروری نر و ماده به وجود می آیند و این گل ها در صورت نیاز گل افشانی هم می کنند.

خواندن
کاربردی ترین اصطلاحات روزمره در فرانسه

فلفلی که دانه های بیشتری داشته باشد، اندازه بزرگتری نیز خواهد داشت؛ دانه های فلفل به غشاء داخلی آن متصل شده اند و هیچ تاثیری بر روی طعم فلفل و مناسب پخت و پز بودن یا نبودن آن ندارد.

واضح است که برخی از افراد، به دلیل تاثیری که این شایعات بر آن ها گذاشته، اصرار دارند که حتی اگر فلفل ها جنسیت نداشته باشند، باز هم طعم یک فلفل سه لبه با چهار لبه فرق دارد و در آشپزی کاربرد های متفاوتی دارند.

در واقع فلفل دلمه ای مراحل رشد متفاوتی دارد، در ابتدا سبز رنگ سپس رو به زرد و نارنجی می رود و در مرحله نهایی قرمز رنگ خواهد شد. فلفل قرمز رنگ شیرین ترین مزه را دارد اما به نظر نمی آید که کسی آنقدر حس چشایی قوی داشته باشد که تفاوت شیرینی بین فلفل سبز و قرمز رنگ را متوجه شود و بسیاری از آشپزها نیز به این موارد اهمیتی نمی دهند.

باور کردن این مسئله که تعداد برآمدگی های فلفل دلمه نشان دهنده جنسیت آن است، ضرری را متوجه شما نخواهد کرد اما بهتر است که گوش های خودتان را به شنیدن این شایعات عادت ندهید. این مطلب در همه جا تکذیب شده است و بهتر است که دست از انتشار آن بردارید.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

خواندن
تأثیر صنعت نفت و گاز در اشتغال در بوشهر