Subscribe Now
Trending News
دسر

طرز تهیه کمپوت هلو خانگی و خوشمزه به ۲ روش 

طرز تهیه کمپوت هلو

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کمپوت هلو خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کمپوت ها یکی از دسرهای خوشمزه در سراسر جهان هستند که با انواع میوه ها تهیه می شوند. کمپوت علاوه بر اینکه یک میان وعده خوشمزه و مقوی است همچنین انتخابی عالی در زمان بازدید از دوست و آشنا می باشد. یکی از کمپوت های پرطرفدار کمپوت هلو است.

کمپوت هلو یکی از خوشمزه های فصل تابستان است که برای دوست داران طعم هلو می باشد. طرز تهیه کمپوت هلو کار سختی نیست و علاوه بر آن نوع خانگی کمپوت ها بسیار سالم تر و خوشمزه تر است. سعی کنید از هلوهای تازه استفاده کنید و اگر قسمتی از آنها خراب است حتما با چاقو بگیرد. در ادامه طرز تهیه کمپوت هلو به دو روش ساده و با ماندگاری بالا را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کمپوت هلو
طرز تهیه کمپوت هلو

مواد لازم

  • هلو ۱ کیلوگرم
  • شکر ۱ پیمانه
  • آب ۴ پیمانه

طرز تهیه کمپوت هلو به روش ساده

برای تهیه کمپوت هلو ابتدا ‏هلوها را به مدت یک دقیقه در آب جوش قرار دهید و سریعا در آب سرد فرو کنید تا پوست آن راحت جدا شود.سپس آن را نصف نموده و هسته را خارج کنید.

آب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا قوام بیاید. تکه‌های هلو را در شربت ریخته و پس از پخته شدن هلو، آن را از روی گاز بردارید تا له نشود.

کمپوت شما آماده است. زمانی که سرد شد می توانید آن را درون شیشه های دلخواه بریزید و در یخچال نگهداری کنید و هر زمان خواستید نوش جان کنید. اگر می خواهید کمپوت هلو را مدت زمان طولانی نگهداری کنید از دستور بعدی استفاده کنید.

خواندن
طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی به سبک بازاری
طرز تهیه کمپوت هلو
طرز تهیه کمپوت هلو

طرز تهیه کمپوت هلو با ماندگاری بالا

ابتدا آب و شکر را داخل قابلمه بریزید و کمی هم بزنید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا کم کم بجوشد و دانه های شکر حل شود. نیازی به قوام آمدن نیست همین که چند جوش بزند کافی می باشد و قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید کنار تا سرد شود دقت کنید مقدار شکر بنا به سلیقه و میزان شیرینی هلو ها قابل تغییر است ولی این مقدار گفته شده شیرینی متعادلی را خواهد داد.

در ادامه هلو ها را بشورید و با پوست کن یا چاقوی تیز پوست آن را به آرامی بگیرید سپس از وسط به دو نیم کنید و هسته را خارج کرده و طبق سلیقه خود به شکل ریز یا خلالی یا فقط از وسط به دو نیم کرده و داخل شیشه های تمیز بریزید.

طرز تهیه کمپوت هلو
طرز تهیه کمپوت هلو

در ادامه شربت سرد شده را روی هلو ها بریزید به طوری که شیشه ها کاملا پر و شربت روی هلوها را بگیرد. سپس درب فلزی شیشه ها بسته و محکم کنید.

در ادامه شیشه ها را داخل قابلمه بگذارید و داخل قابلمه آب سرد بریزید به طوری که آب روی شیشه ها بگیرد تا عمل هواگیری خوب انجام شود. زمان بگیرید و از زمان جوشیدن آب ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد سپس از روی حرارت بردارید.

آب که سرد شد شیشه ها را بیرون بیاورید و روی یک دستمال به صورت وارونه قرار دهید تا کاملا سرد شود سپس در یخچال یا کابینت نگهداری کنید.

طرز تهیه کمپوت هلو
طرز تهیه کمپوت هلو

نکات مهم

  1. درب شیشه حتما فلزی باشد.
  2. اگر کنار درب شیشه حباب زد یعنی هوا پس داده پس زودتر مصرف کنید.
  3. می تواند برای خوش رنگ کمی زعفران ساییده شده استفاده کنید.
  4. می توانید شربت را بچشید در صورت تمایل می توانید شکر را بیشتر کنید.
  5. به دلخواه می توانید کمی گلاب نیز به کمپوت هلو اضافه کنید.
  6. دقت کنید که شیشه را لبریز و از هلو و یا آب نکنید. سر شیشه های کمپوت را کمی خالی بگذارید.
  7. هلوها را به شکل تکه های درشت خرد کنید تا بعد از پخته شدن له نشوند. هر هلو را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید و داخل شیشه بریزید.
خواندن
طرز تهیه دیگچه مشهدی ، دسر سنتی مشهد

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *