طرز تهیه کیک پودینگ

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کیک پودینگ ، یکی از انواع کیک های بسیار خوشمزه را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از خوشمزه ترین میان وعده ها و عصرانه ها کیک های خانگی هستند. تنوع کیک ها بسیار زیاد است و هر کس با هر سلیقه ای می تواند طعمی متفاوت از کیک را انتخاب کرده و به راحتی در خانه و برای دورهمی ها تهیه کند.

کیک پودینگ یکی از کیک های بسیار خوشمزه است که از لایه ای کیک و یک لایه پودینگ روی آن تشکیل می شود و ظاهری متفاوت به آن می بخشد. کیک و پودینگ روی آن را می توان با هر طعم دلخواه چون وانیلی، شکلاتی و… تهیه کرد. در ادامه طرز تهیه کیک پودینگ شکلاتی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کیک پودینگ
طرز تهیه کیک پودینگ

مواد لازم

مواد لازم برای کیک شکلاتی

  • آرد یک و نیم پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • شیر ½ پیمانه
  • روغن مایع ½ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱ قاشق سوپخوری
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق سوپخوری
  • وانیل ½ قاشق چایخوری
  • نمک ½ قاشق چایخوری

مواد لازم برای پودینگ

  • شیر ۳ پیمانه
  • آرد ۳ قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
  • شکر ½ پیمانه
  • کره ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل ½ قاشق چایخوری

** نکته: شما می توانید کیک را شکلاتی و پودینگ را به صورت ساده و سفید رنگ تهیه کنید تا در نهایت کیک با ظاهری دورنگ داشته باشید و یا اینکه به دلخواه هم کیک و هم پودینگ را شکلاتی تهیه کنید. این موضوع سلیقه ای است.

خواندن
طرز تهیه رولت هندوانه ☀️ مخصوص برای شب یلدا

در صورت تمایل به تهیه پودینگ شکلاتی، آرد را از مواد لازم پودینگ حذف کرده و به جای آن ۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو و مقداری شکلات تخته ای جایگزین کنید.

طرز تهیه کیک پودینگ

برای تهیه این کیک پودینگ خوشمزه، ابتدا کیک را درست می کنیم. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم. زمانی که مخلوط تخم مرغ حجیم، روشن و کش دار شد، شیر و روغن مایع را هم به کاسه می افزاییم.

حالا مایه درون کاسه را با دور کند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه مواد خشک که شامل آرد، بیکینگ پودر، نمک و پودر کاکائو می باشد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه از الک رد می کنیم. مواد خشک را اضافه کرده و با کمک لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری کره نرم شده چرب کرده و مایه کیک را درون آن می ریزیم. حالا قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین بروند. سپس قالب را در طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

خواندن
طرز تهیه کرم کارامل خوشمزه ، دسر پرطرفدار فرانسوی

در این فاصله به سراغ درست کردن مایه پودینگ می رویم، برای این منظور نشاسته ذرت را به همراه آرد درون یک قابلمه مناسب الک کرده، و سپس شکر را به همراه شیر به آن می افزاییم و با همزن به خوبی مخلوط می کنیم. زمانی که تمام مواد درون شیر حل شدند، قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه پودینگ به غلظت فرنی برسد. (در این مرحله اگر می خواهید پودینگ شکلاتی داشته باشید، به جای آرد ۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید).

زمانی که مایه پودینگ به غلظت دلخواهمان رسید، کره و وانیل را به آن می افزاییم. حالا مایه پودینگ را به خوبی مخلوط می کنیم تا کره درون آن ذوب شده، سپس از روی حرارت کنار می گذاریم. (اگر پودینگ شکلاتی دارید، به همراه کره و وانیل، مقداری شکلات تخته ای خرد شده نیز اضافه کنید، مواد را مخلوط کنید و از روی حرارت بردارید).

حالا دوباره به سراغ کیک می رویم. پس از اتمام پخت کیک برای اطمینان از پخته شدن آن، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم. در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد روی آن با انتهای ماسوره سوراخ ایجاد می کنیم و خرده کیک های جدا شده را درون یک کاسه جداگانه ریخته و کنار می گذاریم.

خواندن
طرز تهیه شیرینی کعک عربی خوشمزه و مخصوص

حالا مایه پودینگ را به صورت پخش روی کیک می ریزیم. در ادامه خرده های کیک را پودر کرده و به صورت پخش روی مایه پودینگ می ریزیم تا ظاهری زیباتر داشته باشد. این کار سلیقه ای است و می توانید روی سطح پودینگ چیزی نریزید.

برای شکیل تر شدن ظاهر کیک، می‌ توانید قسمت های سفید رنگ که با خورده کیک پوشیده نشده است را با مقداری پودر کاکائو کاور کنید. در نهایت کیک را به دلخواه با توت فرنگی و خلال پسته تزیین کرده و به همراه چای سرو می کنیم.

طرز تهیه کیک پودینگ
طرز تهیه کیک پودینگ

چند نکته

  1. برای تزیین می توانید یا همانطور که گفتیم از کیک پودر شده و یا به دلخواه از شکلات رنده شده یا بیسکویت پودر شده استفاده کنید.
  2. حواستان باشد مواد پودینگ هنگام پخت باید مداوم هم زده شود وگرنه بسته می شود.
  3. برخی روی پودینگ و به عنوان لایه آخر از یک لایه ژله استفاده می کنند تا کیک پودینگ ژله ای داشته باشند.
  4. طعم کیک و پودینگ کاملا سلیقه ای است و شما می توانید آن را طبق سلیقه خود تغییر دهید.
طرز تهیه کیک پودینگ
طرز تهیه کیک پودینگ

مقالات بیشتر بخوانید: